Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
2'
Βίντεο:
cover-krasi.jpg
Ο αμπελώνας της Tsantali στο Μετόχι Χρωμίτσας του Αγίου Όρους. [Δρόμοι του Κρασιού της Βορείου Ελλάδος, wineroads.gr]

Η αναγέννηση του ελληνικού κρασιού

Το ελληνικό κρασί έχει αφήσει πίσω του για πάντα τη «ρετσινιά» της ρετσίνας, όπως βεβαιώνουν οι παραγωγοί. Πλέον εξάγουμε πολύ ακριβότερα κρασιά από ό,τι στο παρελθόν, και οι ελληνικές ποικιλίες συναγωνίζονται τις καλύτερες ξένες, κάτι που παλιά θεωρούνταν αδιανόητο.
Ο αμπελώνας της Tsantali στο Μετόχι Χρωμίτσας του Αγίου Όρους. [Δρόμοι του Κρασιού της Βορείου Ελλάδος, wineroads.gr]

Τα επτά χρόνια της οικονομικής κρίσης άφησαν πίσω τους καμένη γη, δημιούργησαν ωστόσο και ευκαιρίες για οποίον είχε τη βούληση και τη δυνατότητα να τις εκμεταλλευτεί. Αυτή είναι η περίπτωση αρκετών Ελλήνων οινοπαραγωγών, που είδαν το προϊόν τους να αποκτά αίγλη και αναγνωρισιμότητα ακόμα και στα πιο απομακρυσμένα σημεία του πλανήτη.

Οι εξαγωγές ελληνικού κρασιού αυξήθηκαν σημαντικά τα τελευταία χρόνια, σε μεμονωμένες περιπτώσεις ακόμη και κατά 50%, ενώ ελληνικές ετικέτες διακρίνονται συνεχώς σε διεθνείς διαγωνισμούς. Και μπορεί ο όγκος των εξαγωγών να παραμένει περιορισμένος, ωστόσο αυξήθηκε η τιμή των προϊόντων που εξάγονται. Αυτό σημαίνει ότι τα ακριβά ελληνικά κρασιά έχουν κατακτήσει καταναλωτές στο εξωτερικό και ποικιλίες όπως το ασύρτικο και το ξινόμαυρο ανταγωνίζονται πλέον τις αντίστοιχες επώνυμες κατηγόριες γαλλικών και ιταλικών κρασιών.

Κύριες χώρες εξαγωγής του ελληνικού κρασιού είναι οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Κίνα, η Ιαπωνία, η Κορέα, η Ρωσία και στην Ευρώπη η Γερμανία, η Ολλανδία, η Κύπρος και η Γαλλία –μάλιστα στην Ασία τα ελληνικά κρασιά έχουν αποκτήσει αφοσιωμένο κοινό.

Το success story του ελληνικού κρασιού δεν άφησε αδιάφορους ούτε τους Έλληνες. Τα χρονιά της κρίσης το

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη