Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
9'
Κείμενο:
cedelivery02.jpg

Πού πάνε τα εκατοντάδες εκατομμύρια της ελληνικής αγοράς του e-delivery

Οι ηλεκτρονικές παραγγελίες έτοιμου φαγητού είναι από τις λίγες δραστηριότητες στην Ελλάδα που όχι μόνο μεγεθύνθηκαν στη διάρκεια της κρίσης, αλλά ξεπέρασαν κάθε πρόβλεψη. Εκτιμήσεις ανεβάζουν το μέγεθος της αγοράς σε €500 εκατ., με μια γερμανική πολυεθνική να ελέγχει περίπου το 90% και αρκετούς φιλόδοξους παίκτες να μπαίνουν στη μάχη.

Ήταν καλοκαίρι του 2011, στην κορύφωση της οικονομικής κρίσης, όταν ο Παμίνος Κυρκίνης, πριν καν κλείσει τα 30 του χρόνια, αποφάσισε να ιδρύσει μια νέα πλατφόρμα που να εξελίσσει το διεθνώς επιτυχημένο concept της online παραγγελίας έτοιμου φαγητού. Το e-food.gr ξεκίνησε την πορεία του το 2012, και η ανάπτυξή του ήταν εντυπωσιακή. Περίπου τρία χρόνια αργότερα, τον Μάιο του 2015, αγοράστηκε από τη γερμανική Delivery Hero που ανήκει στη Rocket Internet, έναν κολοσσό με επενδυτικές συμμετοχές σε πάνω από 200 εταιρείες κάθε είδους και μεγέθους. Το τίμημα της εξαγοράς δεν ανακοινώθηκε επίσημα, αλλά διαρροές έκαναν λόγο για ποσό της τάξης των €22 εκατ. (αντικρουόμενες δημοσιογραφικές πληροφορίες έκαναν λόγο για πολύ χαμηλότερο τίμημα).

Image
efood0.jpg

Ταυτόχρονα, η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε την ιλιγγιώδη εξαγορά ύψους $589 εκατ. της τουρκικής Yekemsepeti, η οποία είχε ήδη κατακτήσει μεγάλο μερίδιο της αγοράς delivery στη γείτονα χώρα. Τον Οκτώβριο του 2013, οι Τούρκοι είχαν επενδύσει στην ελληνική αγορά, καταβάλλοντας περί τα €3 εκατ. για να αποκτήσουν τον έλεγχο του clickdelivery.gr, το οποίο λειτουργούσε στον κλάδο από το 2010.

Image
click-del.jpg

Η εξαγορά της e-food από την Delivery Hero, όπως και η έμμεση

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη