Στις 15 Δεκεμβρίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκπλήρωσε μία από τις κεντρικές υποσχέσεις της προέδρου της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κάνοντας το πρώτο βήμα για την πολυαναμενόμενη ανανέωση της ψηφιακής στρατηγικής της. Δημοσίευσε δύο φιλόδοξες νομοθετικές προτάσεις, που δεν αφήνουν αμφιβολίες σχετικά με την πολιτική που σκοπεύει να ακολουθήσει: το Digital Services Act (DSA) και το Digital Markets Act (DMA), που αφορούν τις ψηφιακές υπηρεσίες και τις ψηφιακές αγορές αντίστοιχα.
Με δυο λόγια
Γεγονός είναι ότι οι μεγάλες online πλατφόρμες (μηχανές αναζήτησης όπως η Google, ψηφιακά marketplaces όπως το Amazon και το EBay, μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Twitter, app stores, πλατφόρμες για ταξίδια και καταλύματα όπως το Booking.com και το Airbnb, πλατφόρμες διαμοιρασμού περιεχομένου όπως το YouTube, υπηρεσίες ανταλλαγής μηνυμάτων όπως το WhatsApp και το Viber κ.ά.) αφέθηκαν μέχρι σήμερα, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, να «αυτορυθμίζονται» σε μεγάλο βαθμό και να περιφρουρούν οι ίδιες τις ελευθερίες και τα δικαιώματα των χρηστών τους. Η ΕΕ έκανε το πρώτο βήμα για να αλλάξει αυτήν την κατάσταση, δημοσιεύοντας τις φιλόδοξες προτάσεις για τη νέα της ψηφιακή στρατηγική, που