Το 2014 ο ειδικός της Παγκόσμιας Τράπεζας σε θέματα εκπαίδευσης και τεχνολογίας, Μάικλ Τρουκάνο, έγραφε στο μπλογκ Edutech του οργανισμού πως μία υγειονομική κρίση σε παγκόσμια κλίμακα θα μπορούσε να πυροδοτήσει την ευρεία εξάπλωση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Χαρακτήρισε μάλιστα τότε ένα τέτοιο γεγονός, δηλαδή μία πανδημία, έναν «μαύρο κύκνο», κατά την ομώνυμη θεωρία του Νεοϋορκέζου διανοητή Νασίμ Νίκολας Ταλέμπ για τα εντελώς απρόβλεπτα συμβάντα που έχουν βαθιά ανατρεπτικές συνέπειες.
Αυτές τις μέρες που υπάρχει ανάγκη για ξεκάθαρη ενημέρωση κι ανάλυση, το inside story προσφέρει όλα τα άρθρα γύρω από τον Covid-19 ελεύθερα σε όλους τους αναγνώστες. #ΜένουμεΣπίτι: Ανακαλύψτε πάνωαπό 2.500 ρεπορτάζ και ιστορίες του inside story. Γραφτείτε για έναν μήνα δωρεάν EΔΩ |
Ο Τρουκάνο δεν αναφερόταν βέβαια στην πανδημία του νέου κορονοϊού, αλλά στην επιδημία του SARS, που έπληξε για επτά μήνες τη νοτιοανατολική Ασία το 2002-2003. Είχε παρακολουθήσει με ποιον τρόπο η Κίνα και το Χονγκ Κονγκ κινητοποιήθηκαν προκειμένου να θέσουν στη διάθεση των μαθητών εκπαιδευτικά προγράμματα, με ανάμεικτα αποτελέσματα μεν, αλλά αποκτώντας εμπειρία στον τομέα αυτό. Κάτι που επαναλήφθηκε το 2009 στο