Βραζιλιάνικες ορμόνες στο πιάτο μας
Η πρώτη φορά που οι Ευρωπαίοι αναγκάστηκαν να παραδεχτούν πως η χρήση ορμονών στην κτηνοτροφία ήταν βλαβερή για τον άνθρωπο, ήταν το 1980, όταν ένα αγόρι στην Ιταλία που είχε καταναλώσει βόειο κρέας παρουσίασε εξωτερικά σημάδια εκθήλυνσης.
Σαν αποτέλεσμα το 1981, με την οδηγία 81/602/ΕΟΚ η ΕΕ απαγόρευσε τη χρήση ουσιών με ορμονική δράση για την προώθηση της ανάπτυξης στα εκτρεφόμενα ζώα. Η χρήση των ορμονών διευκολύνει τη γρήγορη μετατροπή της ζωοτροφής σε μύες του ζώου και τρεις από αυτές που χρησιμοποιούνται, μεταξύ των οποίων η οιστραδιόλη, υπάρχουν στη φύση. Παραδείγματα για αυτό το είδος υποκινητών αύξησης είναι οι: οιστραδιόλη 17β, τεστοστερόνη, προγεστερόνη, zeranol, οξικό άλας trenbolone και οξικό άλας melengestrol (MGA).
Η απαγόρευση της χρήσης τους ισχύει τόσο για τα κράτη μέλη, όσο και για τις εισαγωγές από τρίτες χώρες. Η ισχύουσα νομική πράξη είναι η οδηγία 96/22/ΕΚ, όπως τροποποιήθηκε από την οδηγία 2003/74/ΕΚ.
Τώρα η Ευρώπη αποφάσισε να εισάγει αυτές τις ορμόνες στο βόειο κρέας από τις χώρες της Mercosur. Αλλά να τις «ελέγχει».
Η μαφία των ορμονών
O κτηνίατρος Κάρελ βαν Νόπεν πυροβολήθηκε πριν από τριάντα χρόνια, το 1995, μέσα στο αυτοκίνητό του, επειδή κυνηγούσε χωρίς

