Βόρεια Εύβοια: Η ζωή μετά τη φωτιά
Τέσσερα χρόνια μετά τις καταστροφικές φωτιές που τύλιξαν την Εύβοια, η πληγή είναι ακόμα ανοιχτή. Η πυρκαγιά του καλοκαιριού του 2021 ήταν από τις πιο εκτεταμένες στην ιστορία της χώρας: Πάνω από μισό εκατομμύριο στρέμματα χάθηκαν· σχεδόν το 77% των δασικών εκτάσεων στον Δήμο Λίμνης-Μαντουδίου-Αγίας Άννας και το 80% στον Δήμο Ιστιαίας-Αιδηψού. Σε πολλά χωριά το ποσοστό αυτό αγγίζει ή και ξεπερνά το 90%, αφήνοντας πίσω έναν τόπο που κάποτε ζούσε από το δάσος και τώρα παλεύει να ξαναβρεί τον ρυθμό του.
Ο δρόμος προς τα ορεινά μοιάζει με τραύμα που δεν λέει να κλείσει. Στις στροφές, άλλοτε το μάτι χάνεται σε μαύρους κορμούς, κι άλλοτε ξεπροβάλλει το πράσινο – πεισματάρικα πευκάκια, χαμηλοί θάμνοι και χορτάρι. Είναι ένα τοπίο διχασμένο ανάμεσα στο παρελθόν και το μέλλον.
Στο δρόμο για τη Λίμνη, η Μαρία και o Βαγγέλης Καραβά κάνουν εργασίες στο κτήμα με τις συκιές. «Κάποια σωθήκανε, κάποια τα ξαναφυτέψαμε. Όταν κάηκε το δάσος δεν έμεινε σχεδόν τίποτα, αλλά συνεχίζει τη ζωή του ο άνθρωπος, οπότε αναγκάζεσαι ό,τι μπορείς να το επανορθώσεις» μου λέει η Μαρία καθώς μου δείχνει έναν ταλαιπωρημένο κορμό στο κτήμα. «Είναι καμένος ο μισός, αλλά το προσπαθεί να ξανανθίσει».
Θυμούνται τις μέρες

