
Αυτοί που ξέρουν λιγότερα για την τεχνητή νοημοσύνη, είναι πιο ανοιχτοί σε αυτήν
Η ταχεία εξάπλωση της τεχνητής νοημοσύνης κάνει τους ανθρώπους να αναρωτιούνται: ποιος είναι πιο πιθανό να αγκαλιάσει την τεχνητή νοημοσύνη στην καθημερινή του ζωή; Πολλοί υποθέτουν ότι είναι οι γνώστες της τεχνολογίας –εκείνοι που κατανοούν πώς λειτουργεί η τεχνητή νοημοσύνη– που είναι πιο πρόθυμοι να την υιοθετήσουν.
Παραδόξως, η νέα μας έρευνα (που δημοσιεύθηκε στο Journal of Marketing) διαπιστώνει το αντίθετο. Οι άνθρωποι με λιγότερες γνώσεις σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη είναι στην πραγματικότητα πιο ανοιχτοί στη χρήση της τεχνολογίας. Ονομάζουμε αυτή τη διαφορά στην τάση υιοθέτησης ως τη σύνδεση «χαμηλότερος γραμματισμός-υψηλότερη δεκτικότητα».
Η σύνδεση αυτή εμφανίζεται σε διαφορετικές ομάδες, περιβάλλοντα και ακόμη και χώρες. Για παράδειγμα, η ανάλυσή μας σε δεδομένα από την εταιρεία έρευνας αγοράς Ipsos που καλύπτουν 27 χώρες αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε έθνη με χαμηλότερο μέσο όρο γραμματισμού στην ΤΝ είναι πιο δεκτικοί στην υιοθέτηση της ΤΝ από ό,τι εκείνοι σε έθνη με υψηλότερο ψηφιακό γραμματισμό.
Ομοίως, η έρευνά μας σε προπτυχιακούς φοιτητές των ΗΠΑ διαπιστώνει ότι όσοι έχουν λιγότερη κατανόηση της ΤΝ είναι πιο πιθανό να τη χρησιμοποιήσουν για δουλειές όπως οι