Αυτοί που δεν γύρισαν ποτέ στην πόλη τους
83 χρόνια μετά το πρώτο τρένο που έφυγε από τη Θεσσαλονίκη για τα στρατόπεδα συγκέντρωσης Άουσβιτς και Μπιρκενάου, το ντοκιμαντέρ Tell Me/Πες μου επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο του 28oυ Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, για να τιμήσει τους ανθρώπους που δεν κατάφεραν ποτέ να επιστρέψουν στην πόλη και τη ζωή τους.
Μιλήσαμε με τους δημιουργούς του ντοκιμαντέρ – η σκηνοθεσία είναι του Νίκου Μεγγρέλη και το σενάριο της φωτογράφου Ρενέ Ρεβάχ (η ίδια πρωταγωνιστεί). Η ταινία ακολουθεί την προσπάθεια της Ρεβάχ να ανασυνθέσει τη διαδρομή της οικογένειάς της –Ελλήνων Εβραίων της Θεσσαλονίκης– που εκτοπίστηκαν στο Άουσβιτς κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και δεν επέστρεψαν ποτέ.
Το ντοκιμαντέρ
Διάρκεια: 70’
Σκηνοθεσία: Νίκος Μεγγρέλης
Σενάριο: Ρενέ Ρεβάχ, Νίκος Μεγγρέλης
Κείμενα – Αφήγηση: Ρενέ Ρεβάχ
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Χρόνης Τσιχλάκης, Δημήτρης Κορδελάς
Ηχοληψία: Αλέξανδρος Σακελάριου
Μοντάζ – Σχεδιασμός Ήχου – Χρωματική Επεξεργασία: Δημήτρης Πολυδωρόπουλος
Πρωτότυπη Μουσική: Μιχάλης Σιγανίδης
Animation: Αλέκος Παπαδάτος
Σύμβουλος Παραγωγής: Έφη Σκρόμπολα
Παραγωγή: ON THE MOVE IKE ©2026
Πρεμιέρα: Σάββατο 14 Μαρτίου στις 21:00, στην αίθουσα John Cassavetes

