Αυτή την εβδομάδα τα IOPC, τα διεθνή ταμεία που συστάθηκαν για την αποζημίωση όσων πλήττονται από την πετρελαϊκή ρύπανση μετά από ένα ατύχημα στη θάλασσα, θα δεχθούν τις απαιτήσεις (claims) όσων επλήγησαν από το ναυάγιο του Αγία Ζώνη ΙΙ. Θα είναι η τρίτη φορά που γίνεται κάτι τέτοιο στην Ελλάδα.
Η πρώτη παρόμοια «εκκαθάριση» ναυαγίου διάρκεσε σχεδόν 16 χρόνια. Τα ταμεία μάλιστα αρνήθηκαν αρχικά να πληρώσουν, όπως αποκαλύπτει το inside story, καθώς θεωρούσαν ότι το περί ου ο λόγος πλοίο δεν ήταν καν πλοίο, αλλά ένα πλωτό εργοστάσιο. Μία άγνωστη υπόθεση, που εκτυλίχθηκε όχι πολύ μακριά από το πρόσφατο ναυάγιο του Αγία Ζώνη ΙΙ.
Υπόθεση Slops 1
Ήταν Ιούνιος του 2000 όταν εξερράγη το Slops 1, ένα πλοίο πάνω στο οποίο γινόταν η επεξεργασία παλιών λαδιών από πλοία, λίγο έξω από την Κυνόσουρα, τη μακριά μύτη της Σαλαμίνας, εκεί όπου οι στόλοι των Ελλήνων και των Περσών συγκρούσθηκαν για το μέλλον της Ευρώπης. Οι φωτογραφίες και τα βίντεο έχουν εξαφανισθεί από το διαδίκτυο. Μόνο δύο δημοσιεύματα του Ριζοσπάστη υπάρχουν, που λένε μεταξύ άλλων ότι ένας νεαρός άνδρας έχασε τη ζωή του πάνω στο πλοίο.
Κάποιοι από τους πρωταγωνιστές της απορρύπανσης που ακολούθησε ήταν οι ίδιοι με αυτούς που σήμερα