
Τα σχολεία ανοίγουν: πόσο μεγάλο είναι το ρίσκο;
Στις αρχές του περασμένου Απριλίου καταγράφηκε μια πρωτοφανής εξέλιξη στα παγκόσμια εκπαιδευτικά χρονικά: Περίπου 1,6 δισ. εκπαιδευόμενοι σε 199 χώρες (και περίπου το 90% των μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) δεν είχαν πρόσβαση στα σχολεία τους. Για να είμαστε ακριβείς, δεν είχαν πρόσβαση στα κτίρια των σχολείων, καθώς μεγάλο ποσοστό παρακολουθούσε διαδικτυακά προγράμματα διδασκαλίας και επικοινωνίας με δασκάλους και συμμαθητές. Περίπου μισό δισ. μαθητές (463 εκατ. για την ακρίβεια) δεν είχαν καν πρόσβαση σε διαδικτυακά εκπαιδευτικά προγράμματα, λόγω έλλειψης προγραμματισμού ή υποδομών.
Ενώ λοιπόν οι μελέτες αναδεικνύουν τις ευεργετικές συνέπειες των περιοριστικών μέτρων, καθώς όπου έκλεισαν εγκαίρως τα σχολεία μειώθηκε αισθητά η μεταδοτικότητα και κατ’ επέκταση η θνητότητα από τη νόσο Covid-19, το πείραμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης –αλλού λιγότερο ή περισσότερο επιτυχημένο, αλλού πλήρως αποτυχημένο– δεν θα μπορούσε να επαναληφθεί, τουλάχιστον όχι σε τέτοια έκταση. Πολλοί ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν πρέπει να εξετάζονται μονομερώς οι πιθανές επιπτώσεις της