Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
24'
Κείμενο:
cekerameos5136741.jpg
Η υπουργός Παιδείας και πίσω της ο υπουργός Εσωτερικών στη συνέντευξη Τύπου της 01/09/2020 για το άνοιγμα των σχολείων. [Γιάννης Παναγόπουλος/Eurokinissi]

Τα σχολεία ανοίγουν: πόσο μεγάλο είναι το ρίσκο;

Τι λένε οι νεότερες μελέτες για τη μετάδοση του ιού σε συνθήκες σχολικής τάξης και πώς αντιμετωπίζουν το άνοιγμα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων οι άλλες χώρες.
Η υπουργός Παιδείας και πίσω της ο υπουργός Εσωτερικών στη συνέντευξη Τύπου της 01/09/2020 για το άνοιγμα των σχολείων. [Γιάννης Παναγόπουλος/Eurokinissi]

Στις αρχές του περασμένου Απριλίου καταγράφηκε μια πρωτοφανής εξέλιξη στα παγκόσμια εκπαιδευτικά χρονικά: Περίπου 1,6 δισ. εκπαιδευόμενοι σε 199 χώρες (και περίπου το 90% των μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) δεν είχαν πρόσβαση στα σχολεία τους. Για να είμαστε ακριβείς, δεν είχαν πρόσβαση στα κτίρια των σχολείων, καθώς μεγάλο ποσοστό παρακολουθούσε διαδικτυακά προγράμματα διδασκαλίας και επικοινωνίας με δασκάλους και συμμαθητές. Περίπου μισό δισ. μαθητές (463 εκατ. για την ακρίβεια) δεν είχαν καν πρόσβαση σε διαδικτυακά εκπαιδευτικά προγράμματα, λόγω έλλειψης προγραμματισμού ή υποδομών.

Οι οδηγίες του ΕΟΔΥ
Οι οδηγίες για δημοτικά εδώ, οι οδηγίες για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση εδώ.

Ενώ λοιπόν οι μελέτες αναδεικνύουν τις ευεργετικές συνέπειες των περιοριστικών μέτρων, καθώς όπου έκλεισαν εγκαίρως τα σχολεία μειώθηκε αισθητά η μεταδοτικότητα και κατ’ επέκταση η θνητότητα από τη νόσο Covid-19, το πείραμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης –αλλού λιγότερο ή περισσότερο επιτυχημένο, αλλού πλήρως αποτυχημένο– δεν θα μπορούσε να επαναληφθεί, τουλάχιστον όχι σε τέτοια έκταση. Πολλοί ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν πρέπει να εξετάζονται μονομερώς οι πιθανές επιπτώσεις της

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη