Το καλοκαίρι που μας πέρασε, με λίγες ημέρες απόσταση μεταξύ τους, ιδρύθηκαν στην Ελλάδα τρεις εταιρείες που ως μέρος της επωνυμίας και του διακριτικού τους τίτλου έχουν τη λέξη «Amazon», η οποία παραπέμπει συνειρμικά στον αμερικανικό κολοσσό του ηλεκτρονικού εμπορίου. Παραπλήσιο με τη γνωστή Amazon φαίνεται να είναι το αντικείμενό τους, αφού βάσει του καταστατικού ίδρυσης, ως κύρια δηλωμένη δραστηριότητα (Κωδικός Αριθμός Δραστηριότητας) έχουν το «λιανικό εμπόριο από επιχειρήσεις πωλήσεων με αλληλογραφία ή μέσω διαδικτύου».
Εν πρώτοις θα μπορούσε να θεωρηθεί ευχάριστο νέο ότι μία εταιρεία του βεληνεκούς της Amazon (η οποία έχει παρουσία στην χώρα μας μέσω δύο άλλων θυγατρικών) βλέπει ευκαιρίες στην ελληνική αγορά και διευρύνει τις εγχώριες επενδύσεις της, με την ίδρυση τριών νέων εταιρειών εντός συνόρων. Ποιες είναι όμως αυτές οι νεόκοπες εταιρείες και ποια η πραγματική σχέση τους με την αμερικανική Amazon;
Οι τρεις «Amazon» και το τηλεμάρκετινγκ
Δευτερεύουσα δραστηριότητα και των τριών εξεταζόμενων στο παρόν ρεπορτάζ εταιρειών, είναι το «λιανικό εμπόριο μέσω τηλεπωλήσεων - τηλεμάρκετινγκ διαφόρων αγαθών, για λογαριασμό τρίτων».
H πρώτη μονοπρόσωπη ιδιωτική κεφαλαιουχική