1922: Θαύματα και τραύματα στη μεγάλη οθόνη

Ήταν 13 Σεπτεμβρίου του 1922, όταν ξέσπασε στη Σμύρνη η μεγάλη πυρκαγιά που σήμανε τον θάνατο του Ελληνισμού της Μικράς Ασίας. Πώς αποτύπωσε ο ελληνικός κινηματογράφος τη μικρασιατική εκστρατεία και την καταστροφή;
Χρόνος ανάγνωσης: 
12
'

Η κινηματογραφική οθόνη έχει την ιδιότητα να μεγεθύνει οτιδήποτε προβάλλουμε πάνω της. Από τα όνειρα, τις προσδοκίες και τις ελπίδες, μέχρι τις απογοητεύσεις, τις τυφλώσεις, αλλά και τα συλλογικά μας τραύματα. Ένα από αυτά τα τραύματα, το βαθύτερο ίσως που απέκτησαν οι Έλληνες στη διάρκεια των τελευταίων εκατό χρόνων, είναι η μικρασιατική καταστροφή. Έχει λοιπόν ενδιαφέρον να δούμε τον τρόπο με τον οποίον ο ελληνικός κινηματογράφος το υιοθέτησε, το αναπαρήγαγε και το μεγέθυνε μέσα στις δεκαετίες, καθώς και τον ρόλο που έπαιξε στις όποιες προσπάθειες επούλωσής του.

Τα ζουρνάλ του μετώπου

«Γονείς, σύζυγοι, αδελφοί, συμπολίται, όσοι επιθυμείτε να ιδήτε μία ζωντανή εικόνα από τα παιδιά μας εκεί κάτω, 300 χιλιόμετρα στα βάθη της Ασίας, σπεύσατε». Η παραπάνω καταχώρηση του 1921, διαφημίζει μία από τις ταινίες επικαίρων που προβλήθηκαν στους αθηναϊκούς κινηματογράφους κατά τη διάρκεια της μικρασιατικής εκστρατείας. Δημιουργός της ήταν ο Ζόζεφ Χεπ, ένας από τους πιονέρους της κινηματογραφικής τέχνης στην Ελλάδα «όστις με κίνδυνο της ζωής του, και με τη βοήθεια του νέου φακού teleobjectiv κατόρθωσε να φέρη τα αντικείμενα προ των ποδών μας».

Θέλεις να συνεχίσεις; Γίνε τώρα συνδρομητής

Eίσαι ήδη συνδρομητής; Συνδέσου εδώ

Eπίλεξε συνδρομή

Η ανεξάρτητη ερευνητική δημοσιογραφία, χωρίς διαφημίσεις, απαιτεί χρόνο, χρήματα και κόπο.
Πιστεύουμε όμως οτι αυτός είναι ο μόνος δρόμος, και ελπίζουμε να μοιράζεσαι την οπτική μας.

Ετήσια

€60 ανά έτος Γράψου τώρα
Κερδίζεις €12

Μηνιαία

€6 ανά μήνα Γράψου τώρα

Αν όλοι όσοι διάβαζαν τα άρθρα μας, μας στήριζαν το μέλλον μας θα ήταν ασφαλέστερο.

Θέλεις να γνωριστούμε καλύτερα πρώτα;

Γράψου εδώ για να σου στέλνουμε ένα επιλεγμένο άρθρο την εβδομάδα δωρεάν.

Σας πείσαμε; Εμείς σας θέλουμε μαζί μας!
Χωρίς τους υποστηρικτές μας
δεν μπορούμε να υπάρχουμε.