Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
10'
Κείμενο:
cover-tseklenis.jpg
Η σύντροφος της ζωής του, μοντέλο Έφη Μελά, με δημιουργίες Tseklenis.

Ο Γιάννης Τσεκλένης και το σύστημα της μόδας

Η μονογραφική έκθεση του Γιάννη Τσεκλένη στο Φουγάρο του Ναυπλίου ξεδιπλώνει την ιστορία του σχεδιαστή αλλά και τις συνθήκες της μόδας στην Ελλάδα.
Η σύντροφος της ζωής του, μοντέλο Έφη Μελά, με δημιουργίες Tseklenis.

«Η μόδα είναι ο πιο οικονομικός τρόπος να νιώσει ο καταναλωτής μία ανανέωση ανά τακτά χρονικά διαστήματα» λέει ο Γιάννης Τσεκλένης. Σε αυτήν την ανανέωση συνέβαλε καθοριστικά ο ίδιος, ενώ ταυτόχρονα επιχείρησε στην Ελλάδα μία εκ των βάθρων ανανέωση της υποδομής που παράγει το φαινόμενο μόδα.

Από την πρώτη ύλη που μετατρέπεται σε ίνα, ως τη μεταποίηση, τον σχεδιασμό, την παραγωγή και την κατανάλωση, ο μαζικός εδώ και δύο αιώνες χώρος της μόδας είναι ένα περίπλοκο σύστημα, στο οποίο πρέπει όλες οι παράμετροι να λειτουργούν συνεργατικά για να υπάρξει εμπορικό αποτέλεσμα και βιωσιμότητα. Αν λοιπόν για τον Μπωντλαίρ, έναν από τους πρώτους διανοητές που μίλησε για τη μόδα με όρους τέχνης, η μόδα ήταν φαντασία και δημιουργικότητα, για τον Ρολάν Μπαρτ στο πρωτότυπο για την εποχή βιβλίο του Système de la Mode (1967), η μόδα είναι ένα ολόκληρο σύστημα παραγωγής, διάθεσης και κατανάλωσης που προσδίδουν στο ένδυμα σημειολογικές αναφορές.

Με αυτήν την περίπλοκη αλυσίδα που εμπλέκει αναρίθμητους παράγοντες ο καταξιωμένος σχεδιαστής ασχολήθηκε με αφοσίωση, συνέπεια και όραμα από τη δεκαετία του ’60 έως τις αρχές του ’90, όταν απογοητευμένος από το αναντίστοιχο αποτέλεσμα –σε σύγκριση πάντα με την

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη