Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
8'
Κείμενο:
untitled-2.jpg

Το τίμημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Τον Ιούλιο γράφτηκε το τελευταίο κεφάλαιο στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που πουλήθηκε στην αντίστοιχη ιταλική εταιρεία. Το τίμημα της εξαγοράς χαρακτηρίστηκε από άλλους χαμηλό, κι από άλλους ικανοποιητικό. Τελικά, πόσο άξιζε η ελληνική εταιρεία και τι προοπτικές έχει στα χέρια των Ιταλών;

Όταν ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην υπό ιδιωτικοποίηση ιταλική κρατική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane, με τίμημα 45 εκατ. ευρώ, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας ερωτήθηκε από το inside story: «Τι ακριβώς αγόρασαν οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι;»

Η απάντηση, για να δικαιολογήσει το μικρό τίμημα, ήταν: «Αγόρασαν μόνο μια άδεια εκμετάλλευσης των σιδηροδρομικών γραμμών και τίποτε άλλο». Η πραγματικότητα είναι ότι η ιταλική εταιρεία πήρε μαζί με την άδεια και άλλα πράγματα.

Το “πακέτο” που αγόρασαν οι Ιταλοί

  • Η ιταλική εταιρεία αγόρασε μιαν απαξιωμένη, αλλά ιστορική εταιρεία. Ένα αναγνωρισμένο εμπορικό σήμα και έτοιμο τζίρο, αφού στην πράξη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει ο μοναδικός φορέας που εκτελεί επιβατικό και εμπορευματικό έργο. Πρόκειται για τη μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα που έχει άδεια και εκτελεί επιβατικό σιδηροδρομικό έργο, συμπεριλαμβανομένου του έργου του προαστιακού σιδηροδρόμου. Βέβαια, η αγορά των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα μας έχει απελευθερωθεί. Προσφάτως δόθηκαν δύο άδειες, αλλά μόνο για εμπορευματικές μεταφορές, στις εταιρείες Rail Cargo Logistics Goldair Α.Ε. και την Piraeus Europe Asia Rail Logistics Ανώνυμη Εταιρία Διαχείρισης

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη