Οι πλατφόρμες streaming άλλαξαν το μουσικό χαλί της ζωής μας, προσδίδοντας ποικιλία στον δρόμο, στο σπίτι, στα γυμναστήρια και τα καφέ. Ακόμα, μετατόπισαν τα σύνορα των μουσικών μας ανακαλύψεων. Όμως αυτό που κυρίως έκαναν είναι να ταράξουν μια για πάντα τη μουσική βιομηχανία, ξεχωρίζοντας ως κύριοι παίκτες της αγοράς, αλλά και ως διανομείς των κερδών της.
Τι εννοούμε; Παλαιότερα, χρειαζόταν ένας κριτικός ή ένας ραδιοφωνικός παραγωγός για να συστήσει έναν δημιουργό και τη μουσική του στο κοινό. Σήμερα χρειάζεται κυρίως πρόσβαση στο διαδίκτυο. Ένα τραγούδι που δεν είναι αναρτημένο σε Spotify, Youtube, Apple Music, Amazon Music και το αμερικανικό Tidal, μοιάζει σαν να μην υπάρχει στην πραγματικότητα. Ωστόσο, σχεδόν είκοσι χρόνια από τη δημιουργία της πρώτης επιγραμμικής εφαρμογής –της σουηδικής Spotify– και με τις άλλες να έχουν ακολουθήσει το μοντέλο της, η καθοριστική επίδραση του streaming στη μουσική βιομηχανία συχνά προκαλεί την αντίδραση των καλλιτεχνών.
Γιατί ο τρόπος που οι τελευταίοι βγάζουν χρήματα έχει αλλάξει ριζικά. Μπορεί εμείς να ακούμε διαρκώς μουσική, όσο όμως δεν πληρώνουμε για τα προϊόντα που καταναλώνουμε, ο βιοπορισμός των καλλιτεχνών από τις ακροάσεις στις