Τα καλά κόποις κτώνται, λέει η γνωστή ρήση. Και η αλήθεια είναι ότι ο Γουίλιαμ Μάμλερ είχε κοπιάσει πολύ. Είχε επιπλέον κάνει μεγάλες οικονομικές θυσίες. Είχε προμηθευτεί μια πανάκριβη φωτογραφική μηχανή, σπάνιο είδος στη Βοστώνη του 1861, ενώ παραμελούσε συστηματικά τα επαγγελματικά του καθήκοντα σαν τεχνίτης κοσμημάτων. Όμως τα είχε καταφέρει. Μετά από πολλά πειράματα με διπλές εκθέσεις στην ίδια φωτογραφική πλάκα, είχε δημιουργήσει ένα αξιοπρεπέστατο πορτρέτο, όπου εικονιζόταν ο ίδιος παρέα με το φάντασμα της πεθαμένης από χρόνια ξαδέρφης του. Αμέσως έσπευσε να ανακοινώσει την επιτυχία του στον Τύπο.
Η είδηση προκάλεσε μεγάλη αίσθηση και πολλοί έσπευσαν να δουν τη φωτογραφία από κοντά. Πραγματικά, πίσω από τον Γουίλιαμ Μάμλερ διακρινόταν η αχνή μορφή μιας γυναίκας. Ο φωτογράφος εξήγησε πως το χημικό μείγμα που χρησιμοποιούσε στις φωτοευαίσθητες πλάκες ήταν σε θέση να αποτυπώνει το εκτόπλασμα, την ουσία δηλαδή που ρέει από τα πνεύματα. Βέβαια, έπαιζε ρόλο και το ότι τόσο ο ίδιος όσο και η σύζυγός του ήταν μέντιουμ και μπορούσαν να αισθάνονται τις απόκοσμες επισκέψεις. Δεν