Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
5'
Κείμενο:
cealeksandroupoli836828.jpg
Εικόνα από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. [Θανάσης Καλλιάρας/Eurokinissi]

Σκιές από μια χρεοκοπία στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης γίνεται ένα σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες, καθώς το μέλος μίας από τις δύο κοινοπραξίες που έχουν απομείνει, το οποίο έχει τη μεγαλύτερη τεχνική επάρκεια για να «τρέξει» ένα λιμάνι, φαίνεται να αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας.
Εικόνα από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. [Θανάσης Καλλιάρας/Eurokinissi]

Στις 22 Σεπτεμβρίου 2022 το ΤΑΙΠΕΔ έλαβε δύο δεσμευτικές προσφορές από τις κοινοπραξίες που έδειξαν ενδιαφέρον για την αγορά του 67% του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, μετά τον αποκλεισμό των κοινοπραξιών που οι Αμερικάνοι ζητούσαν να μην πάρουν μέρος, όπως είχαμε γράψει στο inside story, διότι συνδέονται με ρωσικά συμφέροντα (Όμιλος Κοπελούζου και ΟΛΘ). Σύμφωνα με πληροφορίες του inside story, το δημόσιο δεν έχει ιδιαίτερες προσδοκίες από τον διαγωνισμό αυτό, όπως π.χ. συνέβη με το πολύ εμπορικότερο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, όπου η Γκριμάλντι έδωσε πριν από έναν μήνα 100 εκατ. ευρώ για να το αγοράσει.

Όποιος κερδίσει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα πρέπει να το λειτουργήσει για 42 χρόνια. Οι δύο κοινοπραξίες είναι:

  • International Port Investment Alexandroupolis, μία κοινοπραξία της Black Summit Financial Group INC, Europort Group BV, EFA Group και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
  • Quintana Infrastracture and Development μέσω της Liberty Port Holdings Single Manager SA.

Για την κοινοπραξία International Port Investment Alexandroupolis, η συμμετοχή της Europort είναι απολύτως αναγκαία, καθώς είναι ο operator που έχει τη μεγαλύτερη εμπειρία από όλους τους εμπλεκόμενους στη λειτουργία λιμανιών (operation). Η

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη