Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
7'
Κείμενο:
Κρουαζιερόπλοιο και ξύλινο ιστιοφόρο μπροστά από τη Σαντορίνη.
Κρουαζιερόπλοιο και ξύλινο ιστιοφόρο μπροστά από τη Σαντορίνη. [Simon Bleasdale/Flickr]

Σαντορίνη και Βενετία: Οι Ντίσνεϊλαντ της Μεσογείου κινδυνεύουν

Τόποι που καταλαμβάνονται από εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο, όπως η Βενετία και η Σαντορίνη, χάνονται ταχύτατα μέσα από τα χέρια αυτής της γενιάς. Κι όμως οι κάτοικοι διστάζουν να πάρουν μέτρα που θα περιορίσουν την καταστροφή.
Κρουαζιερόπλοιο και ξύλινο ιστιοφόρο μπροστά από τη Σαντορίνη. [Simon Bleasdale/Flickr]

Την περασμένη εβδομάδα, στη συνάντηση της Unesco στο Ριάντ αποφασίστηκε να μην προστεθεί η Βενετία στις τοποθεσίες της κληρονομιάς της ανθρωπότητας που κινδυνεύουν. Οι κίνδυνοι για τη Βενετία είναι ανθρωπογενείς· οφείλονται κυρίως στις μάζες των ανθρώπων που την κατακλύζουν, στον υπερτουρισμό αλλά και τη θάλασσα που ανεβαίνει. Η Βενετία με πολύ ενεργητικό λόμπινγκ κατάφερε να μην περιληφθεί στην κληρονομιά της ανθρωπότητας που απειλείται, καθώς οι εκπρόσωποί της επικαλέσθηκαν μεταξύ άλλων την πρόθεσή τους να επιβάλλουν σε κάθε επισκέπτη ένα παράβολο 5 ευρώ, ώστε να ανακόψουν τα κύματα των τουριστών που εξορμούν κάθε χρόνο στην Γαληνοτάτη. Η πόλη δεσμεύθηκε διά του δημάρχου της, Λουίτζι Μπρουνάρο, ότι θα βάλει φρένο στους 120.000 επισκέπτες την ημέρα, το 70% των οποίων μένει μόλις για ένα 24ωρο. Το γεγονός ότι ο αριθμός των κλινών ξεπερνάει τον αριθμό των μόνιμων κατοίκων είναι μία λεπτομέρεια (49.300 κάτοικοι έναντι 49.700 κλινών).

Γεγονός είναι ότι η ιταλική πόλη δέχεται κάθε χρόνο 30 εκατομμύρια τουρίστες. Παρόλο που η Βενετία μείωσε τους επισκέπτες της κατά 10% έναντι του 2019, θεωρείται από την Unesco ότι έχει αποτύχει να ελέγξει τις ημερήσιες ροές τους. Αλλά και η μαζική

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη