![Ο Αλεξάντερ Νιξ, CEO της εταιρείας μάρκετινγκ Cambridge Analytica, που ισχυρίζεται ότι συνέβαλε στη νίκη του Τραμπ. [Christian Charisius/DPA]](https://insidestory.gr/sites/default/files/styles/article-main/public/field/image/fnixcentr.jpg?itok=jUS4wIwH)
Ποτέ άλλοτε δύο γεγονότα δεν συγκλόνισαν τόσο πολύ το δυτικό πολιτικό στερέωμα, όσο η αναπάντεχη εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στο αξίωμα του προέδρου των ΗΠΑ τον Νοέμβριο και η επιλογή των Βρετανών να εγκαταλείψουν την Ευρωπαϊκή Ένωση στο δημοψήφισμα του περασμένου Ιουνίου.
Των δύο αυτών εκλογικών αποτελεσμάτων προηγήθηκαν μακρές και λυσσαλέες προεκλογικές καμπάνιες, που δίχασαν τους Αμερικανούς και τους Βρετανούς πολίτες όσο ποτέ.
Πέρα από την απρόσμενη επικράτησή τους, οι νικητές των δύο αναμετρήσεων είχαν και κάτι άλλο κοινό. Κάτι που πολλοί υποστηρίζουν –ανάμεσά τους ερευνητές και δημοσιογράφοι– ότι έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην έκβαση των αποτελεσμάτων: o Τραμπ και η καμπάνια Leave.EU χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες μιας αφανούς εταιρείας διαδικτυακού μάρκετινγκ –της Cambridge Analytica.