
Πώς το branding έκανε τον Φραγκίσκο «Πάπα του Λαού»
Από τις παπικές selfies μέχρι τις εικόνες δημιουργημένες με AI που τον έδειχναν με ένα κομψό μακρύ πουπουλένιο μπουφάν, o Πάπας Φραγκίσκος αναδείχθηκε σε εξέχουσα φιγούρα της ποπ κουλτούρας κατά τη διάρκεια της θητείας του.

Τα μέσα ενημέρωσης τον αποκαλούσαν «Πάπα του Λαού»· ήταν ένας χαρακτηρισμός που διαδόθηκε ευρέως και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μετατρέποντας τον Πάπα Φραγκίσκο σε εμβληματική μορφή που ενσάρκωνε τα προοδευτικά ιδανικά της ποπ κουλτούρας της δεκαετίας του 2010.
Η εκλογή του το 2013 ήταν σημαντική για πολλούς λόγους, συμπεριλαμβανομένου του γεγονότος ότι ήταν ο πρώτος Ιησούτης Πάπας και ο πρώτος Πάπας από τη Λατινική Αμερική. Η άνοδος του στον παπικό θρόνο αντιπροσώπευε μια προσπάθεια της Καθολικής εκκλησίας να ανανεώσει την ταυτότητά της, μέσω της «προοδευτικής» δημόσιας εικόνας του Φραγκίσκου.
Η Καθολική Εκκλησία ως θεσμικό brand έχει βρεθεί στο επίκεντρο πολλών σκανδάλων και αντιπαραθέσεων, αφού διέπραξε σοβαρές αδικίες επί γενεές.
Ο Πάπας Φραγκίσκος, από την άλλη, έγινε αυτό που ο ειδικός σε θέματα μάρκετινγκ Ντάγκλας Χολτ αποκαλεί «εμβληματικό brand». Πρόκειται για οντότητες που χρησιμεύουν ως ισχυρά σύμβολα που αντανακλούν πολιτιστικούς μύθους και ιδανικά