Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
4'
Κατηγορία:
Ο Πάπας Φραγκίσκος κατά τη διάρκεια μιας αιφνιδιαστικής εμφάνισης στο τέλος της λειτουργίας της Κυριακής των Βαΐων στο Βατικανό στις 13 Απριλίου 2025.
Ο Πάπας Φραγκίσκος κατά τη διάρκεια μιας αιφνιδιαστικής εμφάνισης στο τέλος της λειτουργίας της Κυριακής των Βαΐων στο Βατικανό στις 13 Απριλίου 2025. [Handout / VATICAN MEDIA / AFP]

Πώς το branding έκανε τον Φραγκίσκο «Πάπα του Λαού»

Τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνεργάστηκαν ως συν-συγγραφείς στην οικοδόμηση της ταυτότητάς του Πάπα Φραγκίσκου.
Ο Πάπας Φραγκίσκος κατά τη διάρκεια μιας αιφνιδιαστικής εμφάνισης στο τέλος της λειτουργίας της Κυριακής των Βαΐων στο Βατικανό στις 13 Απριλίου 2025. [Handout / VATICAN MEDIA / AFP]

Από τις παπικές selfies μέχρι τις εικόνες δημιουργημένες με AI που τον έδειχναν με ένα κομψό μακρύ πουπουλένιο μπουφάν, o Πάπας Φραγκίσκος αναδείχθηκε σε εξέχουσα φιγούρα της ποπ κουλτούρας κατά τη διάρκεια της θητείας του.

Image
 pope
Ο «Πάπας Balenciaga». [Reddit / u/trippy_art_special]

Τα μέσα ενημέρωσης τον αποκαλούσαν «Πάπα του Λαού»· ήταν ένας χαρακτηρισμός που διαδόθηκε ευρέως και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μετατρέποντας τον Πάπα Φραγκίσκο σε εμβληματική μορφή που ενσάρκωνε τα προοδευτικά ιδανικά της ποπ κουλτούρας της δεκαετίας του 2010.

Η εκλογή του το 2013 ήταν σημαντική για πολλούς λόγους, συμπεριλαμβανομένου του γεγονότος ότι ήταν ο πρώτος Ιησούτης Πάπας και ο πρώτος Πάπας από τη Λατινική Αμερική. Η άνοδος του στον παπικό θρόνο αντιπροσώπευε μια προσπάθεια της Καθολικής εκκλησίας να ανανεώσει την ταυτότητά της, μέσω της «προοδευτικής» δημόσιας εικόνας του Φραγκίσκου.

Η Καθολική Εκκλησία ως θεσμικό brand έχει βρεθεί στο επίκεντρο πολλών σκανδάλων και αντιπαραθέσεων, αφού διέπραξε σοβαρές αδικίες επί γενεές. 

Ο Πάπας Φραγκίσκος, από την άλλη, έγινε αυτό που ο ειδικός σε θέματα μάρκετινγκ Ντάγκλας Χολτ αποκαλεί «εμβληματικό brand». Πρόκειται για οντότητες που χρησιμεύουν ως ισχυρά σύμβολα που αντανακλούν πολιτιστικούς μύθους και ιδανικά

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 4 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη

Ταυτότητα insidestory.gr 
Ιδιοκτησία - Δικαιούχος ονόματος τομέα: The Whole Story A.E.
ΑΦΜ: 800713524 ΚΕΦΟΔΕ Αττικής, ΓΕΜΗ: 137938201000
Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δημήτρης Ξενάκης
Διαχειριστής ιστοσελίδας-Εκδότης-Διευθυντής: Δημήτρης Ξενάκης
Διευθύντρια Σύνταξης: Κατερίνα Λομβαρδέα
Έδρα: Στησιχόρου 1, 10674 Αθήνα
Επικοινωνία: [email protected], +30 2107295605 

Αριθμός Μητρώου Ηλεκτρονικού Τύπου: 242903 logo
jti certified Το inside story έχει πιστοποιηθεί ανεξάρτητα σύμφωνα με το πρόγραμμα JTI και το πρότυπο CWA 17493:2019 το οποίο προάγει την δημοσιοποίηση πληροφοριών για την ταυτότητα και τα έσοδα του Μέσου Ενημέρωσης καθώς και δεικτών που αφορούν τον επαγγελματισμό και την λογοδοσία σχετικά με τις δραστηριότητες του.