Η ζωγράφος Πέπη Σβορώνου
Έγινε γνωστή και περιζήτητη στο εξωτερικό χάρη στα φορέματα με τα ζωγραφισμένα υφάσματα, που σχεδίασε για είκοσι περίπου χρόνια (1961-1979). Ήταν η σύζυγος και συνοδοιπόρος ενός από τους πιο γνωστούς ζωγράφους της γενιάς του ’60, του Δημοσθένη Κοκκινίδη. Η Πέπη Σβορώνου (1934-2011) ήταν επιπλέον μία ολοκληρωμένη ζωγράφος, η οποία ωστόσο δεν έγινε ευρέως γνωστή όσο βρισκόταν στη ζωή γι’ αυτήν την ιδιότητά της. Μια αναδρομική έκθεση στο Μορφωτικό Ιδρυμα Εθνικής Τράπεζας (ΜΙΕΤ) –που δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι της οφείλεται– αναδεικνύει αυτήν την παραγνωρισμένη πτυχή της καλλιτεχνικής της δημιουργίας και την επανασυστήνει στο κοινό. Εκατό περίπου έργα, εκ των οποίων ογδόντα πίνακες (λάδια, ακρυλικά, μεικτή τεχνική) αλλά και σχέδια σε επιμέλεια Σπύρου Μοσχονά ανασυνθέτουν μια καλλιτεχνική πορεία που διάρκεσε τελικά από τη δεκαετία του ’50 ως τις αρχές του 2000.
«Η Πέπη υπήρξε αυτό που λέμε “ζωγράφος ζωγράφος”, το έλεγε ο Αλέξανδρος Ξύδης αυτό» σχολιάζει ο Δημοσθένης Κοκκινίδης, ο οποίος πάντα συγκινείται όταν μιλάει για την επί πενήντα χρόνια σύζυγό του. «Ήταν γεννημένη γι’ αυτήν την τέχνη και αν δει κανείς τη ζωγραφική της το καταλαβαίνει. Έπιανε τις μπογιές και ξεκινούσε