Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
10'
Κατηγορία:
Κείμενο:
[Γιάννης Παναγόπουλος/Eurokinissi]
[Γιάννης Παναγόπουλος/Eurokinissi]

Όταν η καθηγήτρια των γαλλικών διδάσκει ιστορία

Με αφορμή τις κακές επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών στον διαγωνισμό PISA, ανοίγουμε τον φάκελο της μέσης εκπαίδευσης με ένα από τα συχνότερα αναφερόμενα προβλήματα: πολλοί καθηγητές διδάσκουν μαθήματα άσχετα με τις σπουδές τους. Γιατί συμβαίνει αυτό και πώς μπορεί να αλλάξει;
[Γιάννης Παναγόπουλος/Eurokinissi]

Τα μαθηματικά διδάσκει ο φυσικός, την ιστορία η καθηγήτρια των γαλλικών, τη χημεία ο βιολόγος. Ακούγεται περίεργο, αλλά είναι μια απόλυτα νόμιμη συνθήκη. Οι καθηγητές στη μέση εκπαίδευση μπορούν να παραδίδουν μαθήματα διαφορετικά από το αντικείμενό τους, μέσω των δεύτερων (β) και τρίτων (γ) αναθέσεων. Όπως αναφέρει ο νόμος, με τα μαθήματα πρώτης (Α’ ) ανάθεσης, δηλαδή τα άμεσα σχετιζόμενα με την ειδικότητά τους, οι εκπαιδευτικοί «καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, ενώ με τα μαθήματα δεύτερης (Β’ ) ανάθεσης συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο ή καλύπτουν εκπαιδευτικές ανάγκες». Στη γ' ανάθεση αντίστοιχα καταφεύγει το σχολείο αν δεν έχει άλλη επιλογή.

Ποιος μπορεί να διδάξει τι;

Προκειμένου να δει κανείς ποια μαθήματα μπορούν να διδάσκονται από ποιες ειδικότητες, μπορεί να ανατρέξει στους πίνακες του σχετικού ΦΕΚ. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι για παράδειγμα στο Γυμνάσιο, η φυσική μπορεί να διδαχθεί:

  • Σε α' ανάθεση από Φυσικούς
  • Σε β' ανάθεση από Μαθηματικούς, Χημικούς, Φυσιογνώστες, Γεωλόγους ή Βιολόγους
  • Σε γ' ανάθεση από Πολιτικούς Μηχανικούς-Αρχιτέκτονες

Η ιστορία μπορεί να διδαχθεί:

  • Σε α' ανάθεση από Φιλολόγους (ειδικότητα ΠΕ02 στην οποίαν ανήκουν και οι Ιστορικοί) και πτυχιούχους

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη