Για τον Απόστολο Βακάκη, τον επικεφαλής και βασικό μέτοχο της γνωστής αλυσίδας Jumbo, η εκτίναξη των ναύλων και του μεταφορικού κόστους και η έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχει αντιμετωπίσει στην πολύχρονη επιχειρηματική του δραστηριότητα. Κι αυτό γιατί χτυπάει αυτό καθαυτό το επιχειρηματικό μοντέλο πάνω στο οποίο έχει βασιστεί η αλυσίδα του. Το Jumbo ξεκίνησε ως παιχνιδάδικο το 1986 και εξελίχθηκε σε ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα λιανικής πώλησης παιχνιδιών, ειδών για το σπίτι και προϊόντων ένδυσης και υπόδησης, με προϊόντα η πλειοψηφία των οποίων εισάγεται από την Κίνα – πληθώρα ειδών, σε μεγάλη ποικιλία και πολύ χαμηλές τιμές, τις οποίες εξασφάλιζε μέσω συμφωνιών με το μεγαλύτερο εργοστάσιο του κόσμου, την ασιατική χώρα.
Αυτό πλέον δεν ισχύει. Αν προσθέσουμε στα παραπάνω προβλήματα και τις καθυστερήσεις σε λιμάνια και εργοστάσια, και την εκτίναξη των τιμών των πρώτων υλών ως απότοκο της πανδημίας, το καλοκουρδισμένο ρολόι της Jumbo έχει διαταραχθεί.
Κι αυτό είναι κάτι που ο κ. Βακάκης δεν κρύβει. Αντιθέτως στις 15 Ιουνίου, κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης της εταιρείας του, η κεφαλαιοποίηση της οποίας στο Χρηματιστήριο Αθηνών