Ο πόλεμος κάνει το αέριο πανάκριβο και δυσεύρετο
Βόρεια της Ντόχα μπορείς να περπατήσεις για χιλιόμετρα σε μία πολύ ρηχή θάλασσα. Εκεί βρίσκεται το δεύτερο μεγαλύτερο πεδίο φυσικού αερίου του πλανήτη. Τώρα στην περιοχή πεφτουν πύραυλοι και εκρήγνυνται drones. Ο πλανήτης κινδυνεύει να μείνει χωρίς φυσικό αέριο.
«Αν ο πόλεμος διαρκέσει δύο ακόμα εβδομάδες, η αγορά φυσικού αερίου θα διαλυθεί εντελώς, με αποτέλεσμα να πάρουμε τον επόμενο μήνα κατά 40% αυξημένους λογαριασμούς ρεύματος και το καλοκαίρι να μην υπάρχει αρκετό αέριο για τις ανάγκες –και σε ηλεκτρισμό– της σεζόν». Η διαπίστωση κορυφαίου στελέχους της ελληνικής αγοράς φυσικού αερίου είναι σύμφωνη με την εκτίμηση αξιωματούχου της κυβέρνησης του Κατάρ, που μου μίλησε ανώνυμα, καθώς δεν είχε εξουσιοδοτηθεί να πάρει δημόσια θέση για το πάγωμα της παραγωγής φυσικού αερίου: «Κάναμε την ανακοίνωση για διακοπή της παραγωγής φυσικού αερίου ακριβώς για να μπορούμε να επικαλεστούμε την ανωτέρα βία του πολέμου και το κλείσιμο των Στενών σε πλοία, αλλά και για να ασκήσουμε πίεση για τον τερματισμό της σύγκρουσης. Αν δεν ανακοινώναμε τη διακοπή της παραγωγής, θα αντιμετωπίζαμε υψηλότερα ασφάλιστρα και ρήτρες από αγοραστές του καυσίμου, ενώ στην πραγματικότητα το προϊόν θα μας ήταν άχρηστο

