Χρειάστηκαν μήνες εντάσεων, τόσο εντός όσο και εκτός της Βουλής, για να φτάσουμε στην ψήφιση του νόμου 4530/2018 («Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις») από την κυβέρνηση στις 22 Μαρτίου 2018.
Μεταξύ άλλων προβλέψεων στα συνολικά περισσότερα από 90 άρθρα του, ο νόμος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επρόκειτο να θέσει ένα αυστηρό πλαίσιο λειτουργίας για τις αστικές μεταφορές, που θα περιλάμβανε τον έλεγχο στις διαδικτυακές υπηρεσίες διαμεσολάβησης για ολική μίσθωση αυτοκινήτου με οδηγό, καθώς και τη δημιουργία δικλείδων ασφαλείας για τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχονται από τους επαγγελματίες οδηγούς ταξί.
Ακόμη και σήμερα όμως, σχεδόν 11 μήνες από την ψήφιση του νόμου, ελάχιστα από όσα προβλέπονταν έχουν υλοποιηθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, που έχει την ευθύνη.
Χωρίς ψηφιακό μητρώο
Ένα άμεσο αποτέλεσμα της ψήφισης του νόμου ήταν η απόφαση της Uber Hellas για άμεση απόσυρση της υπηρεσίας UberΧ από την ελληνική αγορά, καθώς οι διατάξεις του διασφάλιζαν πως οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων και τα τουριστικά γραφεία που δραστηριοποιούνταν μέσω της UberX δεν θα μπορούσαν πλέον να παρανομούν με τις μεθόδους που το έκαναν έως τότε