Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
9'
rodeo.jpg
Η Σύλβια Κούβαλη μπροστά από το νέο, ελληνικό, παράρτημα της γκαλερί Rodeo στον Πειραιά. [Ανδρέας Σιμόπουλος]

Οι νέες διεθνείς γκαλερί της πόλης

Από τον Πειραιά, έως το Ψυχικό και το Κολωνάκι, νέες γκαλερί σε απροσδόκητους χώρους αποκαλύπτουν μια νέα δυναμική στο εγχώριο τοπίο της αγοράς τέχνης. Συνοδεύεται από το ανάλογο αγοραστικό ενδιαφέρον;
Η Σύλβια Κούβαλη μπροστά από το νέο, ελληνικό, παράρτημα της γκαλερί Rodeo στον Πειραιά. [Ανδρέας Σιμόπουλος]

Στα μέσα της δεκαετίας του ’90, η μία μετά την άλλη οι γκαλερί μετακόμισαν στου Ψυρρή, το νέο τότε wonderland της Αθήνας. Δέκα χρόνια αργότερα, στην Ολυμπιακή Αθήνα, η μετακίνηση των αιθουσών σύγχρονης τέχνης μεταφέρθηκε στο Μεταξουργείο, καθώς του Ψυρρή δεν έγινε ποτέ το Σόχο της Αθήνας. Λίγο πριν και λίγο μετά την έλευση των μνημονίων, τρεις νέες γκαλερί άνοιξαν πέριξ του Κολωνακίου και σε πείσμα των καιρών. Και σήμερα ο χάρτης εξακολουθεί να μεταβάλλεται.

«Οι πολλοί επισκέπτες της documenta 14, το απρόσμενο της Ελλάδας δημιούργησε ένα φαντασιακό, μια προσδοκία»
Γιώργος Τζιρτζιλάκης

«Υπάρχει μια μετακίνηση εδαφών, μια ανακατάταξη στο χώρο της τέχνης που συνδέεται με τα όσα συνέβησαν με την documenta 14. Οι πολλοί επισκέπτες, το απρόσμενο της Ελλάδας δημιούργησε ένα φαντασιακό, μια προσδοκία. Η σύγχρονη τέχνη απέκτησε ένα μεγαλύτερο εκτόπισμα, που ουσιαστικά είναι νοητικό. Μένει να δούμε αν θα είναι και πραγματικό», σχολιάζει ο Γιώργος Τζιρτζιλάκης, επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και καλλιτεχνικός σύμβουλος του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ. «Το νέο στίγμα, είναι οι απροσδόκητες αρχιτεκτονικές επιλογές των νέων χώρων. Η σύγχρονη τέχνη λειτουργεί σήμερα

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη