«Σε ένα πρώτο επίπεδο, η εικόνα είναι κοινότυπη: ένα απλό ντάινερ της πόλης, από αυτά που μένουν ανοιχτά όλη τη νύχτα και αποπνέουν αϋπνία, συντροφικότητα, ψιλοκουβέντα» γράφει ο ακαδημαϊκός Γουόλτερ Γουέλς στο βιβλίο Silent Theater: The Art of Edward Hopper. «Σε ένα άλλο επίπεδο, όμως, ξυπνά κάτι πολύ βασικό μέσα μας: την ανάγκη μας για ένα άσυλο, ένα ανεπιτήδευτο και καλά φωτισμένο καταφύγιο μέσα στην απρόβλεπτη νύχτα».
Η σύζυγος του Χόπερ, Τζο, κρατούσε λεπτομερές ημερολόγιο για όλα τα εν εξελίξει έργα του καλλιτέχνη. Εκεί γράφει ότι Χόπερ σκόπευε να ονομάσει το έργο Night Hawks, πιθανότατα αναφερόμενος στη γαμψή μύτη του άνδρα στο μπαρ. Σε επιστολή της στην αδελφή του Έντουαρντ, Μάριον, αποκαλύπτει ότι ο Χόπερ πόζαρε στον καθρέφτη προκειμένου να ζωγραφίσει τους δύο άνδρες ενώ για τη γυναίκα πόζαρε η ίδια. Ο πίνακας πήρε ενάμιση μήνα για να ολοκληρωθεί, τις ημέρες μετά την επίθεση στο Περλ Χάρμπορ. Όταν εκτέθηκε για πρώτη φορά, το 1942, αγοράστηκε προς 3.000 δολάρια από το Art Institute of Chicago, όπου και βρίσκεται έως σήμερα.
Τέσσερις άνθρωποι βρίσκονται σε ένα ντάινερ. Ο άνδρας και η γυναίκα πιθανότατα γνωρίζονται καθώς κάθονται κοντά. Όμως πρωταγωνιστής εδώ είναι το ίδιο το