Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
11'
Κείμενο:
centralbus_dm70270.jpg
[Δημήτρης Μιχαλάκης]

Ηλεκτρονικό εισιτήριο: Γιατί δεν κλείνουν οι μπάρες κι αλωνίζουν οι λαθρεπιβάτες

Πολιτική ηγεσία και αρμόδιος κρατικός φορέας (ΟΑΣΑ) δε μπορούν να υλοποιήσουν την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και να προστατεύσουν το δημόσιο συμφέρον, αφήνοντας ανεξέλεγκτη τη λαθρεπιβίβαση και ελεύθερους τους βάνδαλους να καταστρέφουν την περιουσία των φορολογουμένων.
[Δημήτρης Μιχαλάκης]

To ηλεκτρονικό εισιτήριο ή Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), όπως λέγεται, στα μέσα μαζικής μεταφοράς στην ευρύτερη περιοχή της πόλης των Αθηνών, είναι μια πραγματική μεταρρύθμιση. Και ήρθε για να μείνει. Ωστόσο, η πλήρης εφαρμογή θα πάρει αρκετό χρόνο –ίσως ολοκληρωθεί μετά το καλοκαίρι– αφού τα μεν τεχνικά προβλήματα παραμένουν, η δε λαθρεπιβίβαση έχει εκτοξευτεί στο ζενίθ. Και οι υπηρεσίες του καθ’ ύλην αρμόδιου οργανισμού, του ΟΑΣΑ, «ζουν» σε μία άλλη εποχή, όπως και η πολιτική ηγεσία: των καλών προθέσεων αλλά της αδυναμίας υλοποίησης και προστασίας του δημόσιου συμφέροντος με την ευρεία έννοια (public interest).

Με δύο λόγια

Τα τελευταία χρόνια ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ) «γράφει» συνεχόμενα ελλείμματα. Την τριετία 2014-2016, οι ζημιές ανήλθαν σε 273 εκατ. ευρώ αθροιστικά. Οι ελπίδες για ανάκαμψη είναι τώρα είναι στραμμένες στην εισαγωγή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου –που μελετάται από το 2011 αλλά καθυστέρησε για πολλούς, άλλοτε δικαιολογημένους και άλλοτε αδικαιολόγητους λόγους. Στόχος του νέου αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρων είναι να καταπολεμηθεί το πλαστό εισιτήριο και η εισιτηριοδιαφυγή. Τα νούμερα είναι ήδη ενθαρρυντικά, παρά το

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη