Το λόμπι του ντίζελ MEΡΟΣ Β΄

Το Dieselgate δημιούργησε θέμα και στην Ελλάδα με το υπουργείο Μεταφορών να προσπαθεί να εγείρει αξιώσεις έναντι της Volkswagen. Τα προβλήματα όμως είναι ακόμα μεγαλύτερα, αφού κυκλοφορεί ανάμεσά μας ένας γερασμένος στόλος ντίζελ παλιάς τεχνολογίας, που μολύνει τον αέρα που αναπνέουμε. Ένοχη γι’ αυτό είναι η ανεξήγητη φορολογική πολιτική του κράτους.
Χρόνος ανάγνωσης: 
6
'
Ed Ruscha, Mocha Standard, 1969, Screenprint. [Staatliche Museen zu Berlin, Kupferstichkabinett / Jörg P. Anders © Ed Rischka]

Από το ξέσπασμα του Dieselgate τον Σεπτέμβριο του 2015, όταν αποδείχτηκε ότι 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα ντίζελ του ομίλου VW έφεραν ένα λογισμικό που ξεγελούσε τα τεστ καυσαερίων (λογισμικό που σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt αναπτύχθηκε το 1999 σε εργοστάσιο της Audi), η ελληνική κυβέρνηση επιχείρησε με επανειλημμένες ενέργειες να μαζέψει στοιχεία για να καταγγείλει την εταιρεία –χωρίς όμως να ξέρει ακριβώς πώς να το κάνει. Στόχος του κράτους είναι να πάρει αποζημίωση για την επιβάρυνση του περιβάλλοντος, καθώς στη χώρα κυκλοφορούν πολλά αυτοκίνητα με το παράνομο λογισμικό. Όμως η ευρωπαϊκή πραγματικότητα, η αδυναμία συγκέντρωσης στοιχείων και η ανύπαρκτη καταναλωτική συνείδηση των Ελλήνων στέκονται εμπόδια στην προσπάθεια αυτή. Αρκεί να σημειωθεί ότι μόνο ένας Έλληνας ιδιοκτήτης “πειραγμένου” VW απευθύνθηκε σε κρατική υπηρεσία για να δηλώσει το πρόβλημά του και να ζητήσει συμβουλή.

Ελλάδα εναντίον Volkswagen

Την πρωτοβουλία για τις κινήσεις εναντίον της VW στην Ελλάδα είχε το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Ήδη στις 30 Σεπτεμβρίου στάλθηκε στον επίσημο εισαγωγέα οχημάτων του ομίλου VW, Kosmocar, επιστολή με την οποία ζητήθηκε ενημέρωση για τον αριθμό και την ταυτότητα των αυτοκινήτων που είχαν εισαχθεί στη χώρα και έφεραν το περίφημο λογισμικό. Ο αντιπρόσωπος απάντησε στους φορείς του δημοσίου –και επανέλαβε στο inside story– ότι «σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε λάβει από τους κατασκευαστές, ο αριθμός των οχημάτων της μάρκας VW και Audi που κυκλοφορούν στην Ελλάδα και έχουν επηρεασθεί από το ανωτέρω λογισμικό (σ.σ. που παραποιούσε τις τιμές των ρύπων των οξειδίων του αζώτου) είναι:
6.566 επιβατικά οχήματα Volkswagen
2.026 επιβατικά οχήματα Audi
1.517 επαγγελματικά οχήματα Volkswagen».

Δηλαδή, σύνολο 10.109 οχήματα.

Θέλεις να συνεχίσεις; Γίνε τώρα συνδρομητής

Eίσαι ήδη συνδρομητής; Συνδέσου εδώ

Eπίλεξε συνδρομή

Η ανεξάρτητη ερευνητική δημοσιογραφία, χωρίς διαφημίσεις, απαιτεί χρόνο, χρήματα και κόπο.
Πιστεύουμε όμως οτι αυτός είναι ο μόνος δρόμος, και ελπίζουμε να μοιράζεσαι την οπτική μας.

Ετήσια

€60 ανά έτος Γράψου τώρα
Κερδίζεις €12

Μηνιαία

€6 ανά μήνα Γράψου τώρα

Αν όλοι όσοι διάβαζαν τα άρθρα μας, μας στήριζαν το μέλλον μας θα ήταν ασφαλέστερο.

Θέλεις να γνωριστούμε καλύτερα πρώτα;

Γράψου εδώ για να σου στέλνουμε ένα επιλεγμένο άρθρο την εβδομάδα δωρεάν.

Σας πείσαμε; Εμείς σας θέλουμε μαζί μας!
Χωρίς τους υποστηρικτές μας
δεν μπορούμε να υπάρχουμε.