
Το λόμπι του ντίζελ MEΡΟΣ Α΄
Στη Δυτική Ευρώπη, ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ανήκει σε εταιρεία του VW Group. Είναι δηλαδή είτε Volkswagen, Skoda, Seat ή Audi. Αντίθετα, στις ΗΠΑ τα γερμανικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους είναι πολύ λιγότερα. Θα ήταν, λοιπόν, λογικό, ένα σκάνδαλο σαν το Dieselgate να αποκαλυφθεί εδώ, στην Ευρώπη, και όχι στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Ή μήπως όχι;
Στην πραγματικότητα, στην Ευρώπη θα ήταν πρακτικά αδύνατον να ξεσπάσει ένα Dieselgate, αφού δεν υπάρχει άλλο σημείο της Γης που να προστατεύει περισσότερο την υγεία της αυτοκινητοβιομηχανίας από τη δική μας. Ο λόγος είναι ένας, αλλά έχει πολλά ονόματα: BMW, VW, Mercedes, Citroën, Renault και πάει λέγοντας. Η αυτοκινητοβομηχανία είναι ένα από τα ισχυρότερα λόμπυ στις Βρυξέλλες, και βέβαια από τους μεγαλύτερους εργοδότες στην κεντρική Ευρώπη. Αν πληγεί, δεν πλήττονται μόνο εργοστάσια και εργαζόμενοι, αλλά και οικονομίες ολόκληρων κρατών. Το παράδειγμα που αρκεί για να πείσει τον καθένα είναι η Γερμανία: το 75% του ΑΕΠ της εξαρτάται άμεσα ή έμμεσα από την αυτοκινητοβιομηχανία. Και στην καρδιά της βιομηχανίας αυτής, βρίσκονται οι μηχανές εσωτερικής καύσης.
Παλιά, πολύ παλιά στη Γερμανία
Οι Γερμανοί ανακάλυψαν