Από την εικονογράφηση μέχρι τον σχεδιασμό επίπλων, ο σχεδιαστής-δημιουργός αναβιώνει την επιστροφή στην τέχνη του χειροποίητου, έστω και αν το αποτέλεσμα δεν είναι τέλειο. Σε πολλές περιπτώσεις, οι σχεδιαστές προτιμούν μικρότερες μονάδες που παράγουν λίγα, αλλά πιο μοναδικά κομμάτια φτιαγμένα με προσοχή στην λεπτομέρεια, σε αντίθεση με τη μαζική παραγωγή. Συνήθως τα προϊόντα δεν μπορούν να βγουν πανομοιότυπα και αυτές ακριβώς οι “ατέλειες” είναι μέρος της γοητείας τους.
Στην γραφιστική, παλιές τεχνικές όπως η μεταξοτυπία, το letterpress (υψιτυπία), η χαρτοκοπτική, η ξυλογραφία (woodblock printing), το κέντημα και ο σχεδιασμός γραμμάτων στο χέρι είναι πια συνηθισμένες σε εφαρμογές όπως στο branding ή στη διαφήμιση. Η χειροποίητη αισθητική είναι τώρα mainstream, αλλά και η παγκόσμια κρίση αποτελεί κίνητρο στην αναζήτηση πιο δημιουργικών λύσεων. Με την ίδια λογική, έχει αναβιώσει και η εικονογράφηση με γράμματα ή, όπως ονομάζεται στα αγγλικά, lettering. Ως αντίδραση στο τέλειο ψηφιακό αποτέλεσμα από τον υπολογιστή, όπου η σύνθεση βγαίνει πάντα αναμενόμενη ανάλογα με την επιλεγμένη έτοιμη γραμματοσειρά, το lettering, έχοντας μια πιο χειροποίητη αισθητική, παίζει με τα ψεγάδια του