
Κυνηγώντας Χίμαιρες στο ελληνικό Χόλιγουντ
«Υπάρχει ένα τεράστιο ενδιαφέρον να έρθουν στην Ελλάδα (σ.σ.: ξένες παραγωγές) για γυρίσματα, όπως και μια μεγάλη τάση να φεύγουν από την Αμερική και να έρχονται στην Ευρώπη. Η Ελλάδα θέλουμε να πάρει μεγάλη μερίδα του λέοντος, ώστε να καταστεί –αν θέλετε– το ευρωπαϊκό κέντρο της οπτικοακουστικής βιομηχανίας της Ευρώπης. Αυτό είναι το μεγάλο όραμα, δηλαδή η Ελλάδα να γίνει ένα οπτικοακουστικό hub της Ευρώπης» δήλωνε σε συνέντευξή του τον Ιούνιο του 2024 ο τότε πρόεδρος του ΕΚΟΜΕ και νυν διευθύνων σύμβουλος του σημερινού ΕΚΚΟΜΕΔ, Λεωνίδας Χριστόπουλος.
Πράγματι τα τελευταία χρόνια η χώρα μας μπήκε δυναμικά στον παγκόσμιο χάρτη της οπτικοακουστικής παραγωγής και φιλοξένησε αρκετούς μεγάλους ξένους παραγωγούς, που ήρθαν εδώ για γυρίσματα (αναφέρουμε ενδεικτικά τις ταινίες: Glass Onion, Τρίγωνο της θλίψης, Μαρία, So Long, Marianne, Τεχεράνη κ.ά.). Όλα αυτά οφείλονται μεταξύ άλλων σε ένα επενδυτικό εργαλείο που προσέφερε η χώρα για να τους προσελκύσει: το cash rebate. Το συγκεκριμένο εργαλείο αναζωογόνησε ταυτόχρονα και την εγχώρια οπτικοακουστική παραγωγή, τόσο με σειρές, όσο και με ταινίες.
Tι είναι το cash rebate;
Το cash rebate είναι ένα χρηματοδοτικό εργαλείο με το οποίο το κράτος