Κρατικός καπιταλισμός με σφραγίδα Τραμπ
Την περασμένη Τετάρτη, το Ανώτατο Δικαστήριο των Ηνωμένων Πολιτειών απέρριψε αίτημα της κυβέρνησης Τραμπ για την άμεση έκπτωση της Λίσα Κουκ από το αξίωμά της ως μέλους της διοικητικής επιτροπής της ομοσπονδιακής κεντρικής τράπεζας (η υπόθεση θα εκδικαστεί επί της ουσίας τον Ιανουάριο). Μεταξύ άλλων, κατά του αιτήματος της κυβέρνησης κινητοποιήθηκαν οι τρεις εν ζωή πρώην διοικητές της τράπεζας (της Federal Reserve), ο Άλαν Γκρίνσπαν, ο Μπεν Μπερνάνκι και η Τζάνετ Γέλεν.
Η απόπειρα του Τραμπ να αποπέμψει, με σαθρά επιχειρήματα και αβάσιμες κατηγορίες, την Κουκ, αποτελεί μία άνευ προηγουμένου απόπειρα χειραγώγησης της κεντρικής τράπεζας από τον Λευκό Οίκο. H Fed δημιουργήθηκε πριν 112 χρόνια με νομοθέτημα του Κογκρέσου. Η εντολή της, από το 1977, είναι να υποστηρίζει την πλήρη απασχόληση και τη σταθερότητα των τιμών. Οι αποφάσεις της για τη νομισματική πολιτική λαμβάνονται ανεξάρτητα από τις επιθυμίες του προέδρου ή των νομοθετών, ενώ η ηγεσία της μπορεί να αποπεμφθεί μόνο αν υπάρχει ουσιώδης αιτία (π.χ. διαφθορά, παράβαση καθήκοντος κ.ο.κ.).
Η ασυλία της κεντρικής τράπεζας από την πολιτική θεωρείται αναγκαία συνθήκη ειδικά για την αποτροπή πολιτικών που θα ευνοήσουν βραχυπρόθεσμα την

