Κλονίζει το ΝΑΤΟ ο πόλεμος στο Ιράν
«Είναι αυτό το τέλος του ΝΑΤΟ;» Αυτός ήταν ο τίτλος ανάρτησης στο Substack την 1η Απριλίου του Ίβο Ντάαλντερ, πρώην πρέσβη των Ηνωμένων Πολιτειών στο ΝΑΤΟ κατά την πρώτη θητεία του Μπαράκ Ομπάμα. Ο πόλεμος που τόσο απερίσκεπτα ξεκίνησε ο Ντόναλντ Τραμπ κατά του Ιράν έχει ήδη προκαλέσει πολλά δεινά για τους συμμάχους των ΗΠΑ και σημαντικά οφέλη για τους εχθρούς τους – συμπεριλαμβανομένου του καθεστώτος στην Τεχεράνη. Θα αποτελέσει και το τελικό καρφί στο φέρετρο της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας; Θα είναι τα 77α γενέθλιά της, που γιόρτασε προ ημερών, τα τελευταία;
Την ίδια μέρα, λίγο αφού δημοσιεύθηκε το άρθρο του Ντάαλντερ, ο Τραμπ μίλησε στη βρετανική Daily Telegraph και δήλωσε ότι σκέφτεται σοβαρά να αποσύρει τις Ηνωμένες Πολιτείες από το ΝΑΤΟ. Ήταν η κορύφωση μίας πολυήμερης περιόδου έντασης, κατά την οποία ο Αμερικανός πρόεδρος είχε αποκαλέσει τους Ευρωπαίους «δειλούς» για την απροθυμία τους να ανοίξουν με τη βία τα Στενά του Ορμούζ και είχε απειλήσει ότι οι ΗΠΑ δεν θα υπερασπιστούν στο μέλλον τις αχάριστες χώρες της Ευρώπης.
Είναι όμως κάτι πραγματικά καινούργιο αυτό; Ο Τραμπ αναμφίβολα είναι έξαλλος που οι Ευρωπαίοι –μεταξύ των οποίων η αγαπημένη του Τζόρτζια Μελόνι και οι

