Σκηνή πρώτη. Σε μια αθηναϊκή πλατεία όπου βρίσκεται σε εξέλιξη ένα πανηγύρι. Ανάμεσα στους πάγκους με τις κάλτσες, τα φτηνά γκάτζετ και τα παιχνίδια, υπάρχει κι ένας γεμάτος με βιβλία. «Το πρώτο της σειράς δεν το έχετε;» ρωτά μια επίδοξη πελάτισσα, αναφερόμενη σ’ ένα μυθιστόρημα romantasy (σύνθεση των όρων romance και fantasy). «Όχι, δυστυχώς εξαντλήθηκε» απαντά η πωλήτρια. «Από τότε που ανέβηκε στο TikTok γίνεται χαμός».
Σκηνή δεύτερη. Τον Οκτώβριο που μας πέρασε, στη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Φρανκφούρτης, όπου καταγράφονται κάθε χρόνο οι παλμοί της παγκόσμιας οικονομίας του βιβλίου. Ανάμεσα στα περίπτερα των εκδοτικών οίκων από όλον τον κόσμο, οι επισκέπτες αντικρίζουν κι ένα που ανήκει στο TikTok. Οι περισσότεροι εκπλήσσονται. Οι επαγγελματίες του χώρου, όμως, όχι και τόσο. Είναι λογικό να βρίσκεται εκεί, λένε, αφού η εφαρμογή έχει εδώ και λίγα χρόνια καταστεί σημαντικός παράγοντας της αγοράς του βιβλίου, επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό το αν μια έκδοση θα επιτύχει εμπορικά ή όχι.
Πρόκειται για μια, αν μη τι άλλο, απρόσμενη εξέλιξη, καθώς κανείς δεν περίμενε πως μια εφαρμογή που ξεκίνησε ως πλατφόρμα για χορευτικά βίντεο και αστεία κλιπ, θα άλλαζε τους κανόνες του παιχνιδιού στον