Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
11'
Guest Editor:
User link
Profile picture for user dimitriskalv@gmail.com
Δημήτρης Καλογήρου Βαλτής
Απεικόνιση δύο κουκουλοφόρων που κλέβουν από υπολογιστή τα προσωπικά δεδομένα που περιέχονται σε τραπεζικές κάρτες.

Ηλεκτρονικό έγκλημα και ευθύνη των τραπεζών

Τι προκάλεσε το μήνυμα που λάβαμε πολλοί για τριπλή ταυτοποίηση κατά τις ηλεκτρονικές τραπεζικές συναλλαγές μας; Το μπρα-ντε-φερ μεταξύ τραπεζών και καταναλωτών για την ευθύνη στην περίπτωση ηλεκτρονικής απάτης, εξηγημένο με απλά λόγια.

Η ψηφιοποίηση των συναλλαγών διευκολύνει την κυκλοφορία αγαθών σε παγκόσμιο επίπεδο, μειώνει το λειτουργικό κόστος των Τραπεζών και επιτρέπει στους χρήστες των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών να πραγματοποιούν μεταφορές κεφαλαίων και αγορές με πρωτόγνωρη ταχύτητα. Όπως αναμενόταν, η μετάβαση στον ψηφιακό κόσμο συνοδεύθηκε από αντίστοιχη αύξηση της συχνότητας των ηλεκτρονικών εγκλημάτων και της εφευρετικότητας των εγκληματιών. 

Οι απάτες που σχετίζονται με τη μεταφορά πίστωσης αυξήθηκαν κατά 609% το 2021
 

Κατά την περίοδο της πανδημίας του κορονοϊού, παράλληλα με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές αυξήθηκαν κατακόρυφα και οι ηλεκτρονικές απάτες. Σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, το 2020 η συνολική αξία απάτης ανήλθε σε 12.884.106€, το 2021 σε 13.441.849€ και το 2022 σε 16.237.522 €. Επιπλέον, οι απάτες που σχετίζονται με τη μεταφορά πίστωσης αυξήθηκαν κατά 609% το 2021 (320% στην αναλογούσα αξία τους). Όλο και συχνότερα οι αποταμιεύσεις του μέσου καταναλωτή τραπεζικών συναλλαγών γίνονται λεία ηλεκτρονικών εγκλημάτων.

Το φαινόμενο του phishing

Μια από τις συχνότερες μορφές ηλεκτρονικής εξαπάτησης είναι το phishing: οι δράστες προσποιούνται με πλαστές ιστοσελίδες, ηλεκτρονικά μηνύματα ή

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη