Ιχθυοκαλλιέργειες και περιβαλλοντική καταστροφή: Η ΕΕ χτίζει και το ελληνικό δημόσιο γκρεμίζει
Ανατολικά της Κρήτης και συγκεκριμένα στην περιοχή της Σητείας, στον όρμο Ατζικιάρι, λειτουργούσε για περίπου 20 χρόνια μια πλωτή μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας. Το 2017 και ύστερα από χρόνια δικαστικών διαμαχών αποφασίστηκε η παύση της, καθώς επιτόπιοι έλεγχοι στις εγκαταστάσεις έφεραν στο φως αυθαιρεσίες των ιδιοκτητριών εταιρειών. Με την απομάκρυνση της μονάδας διαπιστώθηκε η τεράστια περιβαλλοντική καταστροφή που είχε προκληθεί στην περιοχή.
Σήμερα, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ARTEMIS, υλοποιούνται στον όρμο δράσεις αποκατάστασης του λιβαδιού ποσειδωνίας που υπήρχε κάτω από τις εγκαταστάσεις – ένα τεράστιο ποσοστό του οποίου καταστράφηκε. Παρ΄όλα αυτά, ντόπιοι επιχειρηματίες επιχειρούν να επαναφέρουν στο σημείο τη μονάδα, με τον Δήμο Σητείας να δίνει το «πράσινο φως», παρά τις καταστροφικές συνέπειες που θα είχε μια τέτοια απόφαση για το περιβάλλον.
Ένα ανορθόδοξο ιδιοκτησιακό καθεστώς και το παράδοξο του πλειοδοτικού διαγωνισμού
Πάμε όμως για λίγο πίσω. Η ιστορία της ιχθυοκαλλιέργειας στον όρμο Ατζικιάρι ξεκινά το 1993, όταν εγκρίθηκαν οι πρώτοι περιβαλλοντικοί όροι για τη λειτουργία μονάδας της εταιρείας Ιχθυοκαλλιέργειες Κρήτης Α.Τ.Ε.Ε.. Στην επιχείρηση χορηγήθηκε αρχικά

