Μία θεατρική παράσταση, με στόχο τη βελτίωση του εκπαιδευτικού· κάπως έτσι βλέπουν οι εκπαιδευτικοί με τους οποίους μιλήσαμε τη διαδικασία της αξιολόγησης δασκάλων και καθηγητών, που τρέχει αυτή τη στιγμή στα σχολεία. Τι κι αν κάποιοι περίμεναν ότι μέσω της αξιολόγησης θα τιμωρούνταν ή θα επιβραβεύονταν όσοι έκαναν πολύ κακή ή καλή δουλειά αντίστοιχα; Τελικά, η όλη διαδικασία –για όσους έχει ξεκινήσει– φαίνεται ότι γίνεται περισσότερο για τους τύπους.
Πώς τη ζουν όσοι εμπλέκονται; Μιλήσαμε με καθηγητές, διευθυντές και σχολικούς συμβούλους για να μας δώσουν μια εκ των έσω εικόνα.
Στην εποχή της αξιολόγησης
Ο Αντώνης Μιχαηλίδης θυμάται ακόμα όταν ήταν μαθητής, τη δεκαετία του ‘70, την αντίδραση της –πολύ κακής– φιλολόγου του, που σαν άλλος αυλοκόλακας υποδεχόταν τον επιθεωρητή της υποκλινόμενη, για να του κάνει καλή εντύπωση κι εκείνος να γράψει καλή έκθεση. Σήμερα ο ίδιος, ως διευθυντής στο 5ο Γενικό Λύκειο Αχαρνών-Αγία Άννα, καλείται να αξιολογήσει τους συναδέλφους του. Όπως μου εξηγεί, βλέπει ότι υπάρχει αγωνία από την πλευρά των αξιολογούμενων –που είναι προς το παρόν οι νεοδιόριστοι, όπως θα εξηγήσουμε παρακάτω– παρόλο που κανείς δεν πρόκειται να χάσει την θέση του. «Όλη η