![Λεωφορείο βγαίνει από το αμαξοστάσιο της ΟΣΥ στην οδό Π.Ράλλη στο Ρέντη. [Τατιάνα Μπόλαρη/Eurokinissi]](/sites/default/files/styles/image_main_xs/public/2024-01/cebus5279257.jpg?itok=tH9ncq2-)
Η Αθήνα δεν έχει ακόμα τα λεωφορεία που χρειάζεται
Αν ζεις στην πρωτεύουσα, γνωρίζεις τα βασικά: όταν περιμένεις το λεωφορείο, πιθανά δεν θα έρθει στην ώρα του (μπορεί να μην έρθει και καθόλου) και η εμπειρία σου μέσα σε αυτό δεν θα είναι ευχάριστη. Μπορεί το μετρό να επεκτείνεται, αλλά αν ζητήσεις την άποψη του μέσου Αθηναίου για τις μετακινήσεις με τα λεωφορεία, το πιθανότερο είναι να σε κοιτάξει με απελπισία. Σχεδόν όλοι έχουμε μαστιγωθεί από τον αέρα στις λεωφόρους ή έχουμε αντέξει στους 40+ βαθμούς Κελσίου, περιμένοντας ένα λεωφορείο που όλο έρχεται, όσο η έξυπνη στάση ανάβει και σβήνει, αλλάζοντας τον χρόνο αναμονής από 15, σε 25, ακόμα και σε 35 λεπτά.
![Στάση λεωφορείου μπροστά από τη Βιβλιοθήκη. [Έφη Σκαζά/Eurokinissi]](/sites/default/files/styles/image_ckeditor_small/public/2024-01/stasileof5036272-1.jpg?itok=V8rj9omP)
Το καλοκαίρι η ζέστη που βγαίνει από τις μηχανές του οχήματος στις πίσω θέσεις κάνει τα πόδια σου να καίγονται ανησυχητικά. Αντίστοιχα τον χειμώνα, μπορεί να πλατσουρίσεις στα νερά ή ακόμα και να σου πέσει η οροφή στο κεφάλι. Χωρίς αμφιβολία, κάθε εποχή στοιβάζεσαι σαν σαρδέλα, ο θόρυβος είναι ανυπόφορος, ενώ δεν είναι καθόλου δεδομένο ότι η ράμπα για τους ανθρώπους με δυσκολίες στην κίνηση μπορεί να λειτουργήσει. Εκείνο που είναι δεδομένο είναι ότι νιώθεις πολίτης δεύτερης κατηγορίας.
Έτσι, μπορεί όλοι να θέλουν λιγότερη κίνηση και λιγότερους ρύπους, αλλά μέχρι στιγμής η