Διαγωνισμοί που κηρύσσονται άγονοι, κονδύλια που, ενώ γίνεται τεράστια προσπάθεια εξεύρεσής τους, εν συνεχεία δεν μπορούν να απορροφηθούν. Έλλειμμα επαρκούς προγραμματισμού και επίβλεψης, κωλυσιεργίες για διάφορους λόγους, πολιτικές σκοπιμότητες και μικροκομματικές πρακτικές, δεδομένη η γραφειοκρατία. Αν αναζητήσει κανείς τις αιτίες για την καθυστέρηση υλοποίησης έργων υποδομής, είναι βέβαιο ότι θα συναντήσει μερικούς από τους ανωτέρω λόγους, ενίοτε μάλιστα και όλους μαζί. Γιατί παρότι ένα μεγάλο έργο δεν ολοκληρώνεται σε μία μέρα, ούτε μπορεί να λείψουν οι απρόβλεπτες καταστάσεις, η διαρκής μετάθεση της αποπεράτωσής του στον χρόνο μόνον ερωτηματικά προκαλεί ως προς την αποτελεσματικότητα των αρμοδίων για την υλοποίησή του. Αν σε αυτά προστεθεί η εκμετάλλευση των έργων για λόγους πολιτικής και προπαγάνδας, τότε μιλάμε για ένα κουβάρι που είναι δύσκολο να ξετυλιχθεί.
«Δες τι έργο άφησε πίσω του» έλεγαν ανέκαθεν για τους πολιτικούς. Η εικόνα ενός υπουργού να βάζει θεμέλιο λίθο, να κόβει κορδέλα εγκαινίων, να βγάζει λόγους, ακόμη και να οικειοποιείται το έργο προκατόχων του, είναι παλιά και γνωστή. Γι΄ αυτό άλλωστε δεν τον ψήφισαν; Δεν είναι περίεργο λοιπόν, που κάθε νέος υπουργός θα