Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
10'
Κείμενο:
cover-tseklenis.jpg
Από τη συλλογή Vase Look με μοτίβα από αγγεία. Ο Γιάννης Τσεκλένης στο σχεδιαστήριο του, 1966. Ύφασμα από την ίδια συλλογή.

Γιάννης Τσεκλένης: «Αντί να στήσουμε το ελληνικό branding, γίναμε φασονιέρηδες των Γερμανών»

Τις δεκαετίες του ’70 και του ’80 η Ελλάδα ήταν η πιο μοντέρνα πλεκτοβιομηχανία. Λίγα χρόνια αργότερα όλα είχαν χαθεί. Με αφορμή την έκθεση ζωγραφικών σχεδίων του στο ID Concept Store, ο Έλληνας σχεδιαστής μιλά στο inside story για τις περιπέτειες της μόδας στη χώρα.
Από τη συλλογή Vase Look με μοτίβα από αγγεία. Ο Γιάννης Τσεκλένης στο σχεδιαστήριο του, 1966. Ύφασμα από την ίδια συλλογή.

Το πέρασμα του χρόνου τείνει να στρογγυλεύει το παρελθόν, να απλουστεύει τα όσα συνέβησαν, να κατηγοριοποιεί και να ωραιοποιεί τα γεγονότα. Αν σήμερα βλέπουμε τις δεκαετίες του ’60 και του ’70 με μία νοσταλγική ματιά, αν τις αποτιμούμε ως περιόδους δημιουργικότητας, κομψότητας και νεανικής ορμής, μένει να αναρωτηθούμε κατά πόσο αυτή η εικόνα αποτελεί προβολή σημερινών, ανικανοποίητων προσδοκιών ή πραγματικότητα.

Για τον Γιάννη Τσεκλένη, η δεκαετία του ’70 ήταν σίγουρα μία περίοδος γόνιμης δημιουργικότητας αλλά και μεγάλων ανατροπών. Η έκθεση A Tseklenis Tribute, The 70s Drawings Revisited στο I-D Concept Store είναι αφορμή αφενός να ξαναεπισκεφθεί κανείς το έργο ενός σημαντικού και πολύπλευρου κοσμοπολίτη δημιουργού και αφετέρου να αναλογιστεί πάνω σε ζητήματα που αφορούν τη διαδρομή της μόδας στη χώρα, τις αναλαμπές και τα αδιέξοδα της.

Image
_mg_3598_final.jpg

Η έκθεση συνδέει το τότε με το τώρα παρουσιάζοντας για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό αυθεντικά ζωγραφικά σχέδια σε χαρτί –μία επιλογή 13 έργων από τα 300 διασωθέντα– του Γιάννη Τσεκλένη, τα περισσότερα της δεκαετίας του ’70. Τα σχέδια αυτά ήταν μελέτες για τα μοτίβα υφασμάτων που χρησιμοποίησε στις δημιουργίες του επί 25 χρόνια. Δημιουργίες που

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη