Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
10'
Κατηγορία:
Κείμενο:
Φωτογραφίες:
agios_anoigma.jpg

Το φάντασμα του Αγίου Νεκταρίου

Πριν από μερικές μέρες η κινέζικη COSCO αγόρασε και την τελευταία προβλήτα στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά. Η συμφωνία με τους Κινέζους αφήνει ανοικτές κάποιες λεπτομέρειες, που θα καθορίσουν και το τελικό τίμημα. Μία από αυτές φαίνεται να είναι τα τεχνικά προβλήματα που παρουσιάζει η προβλήτα, που δεν πουλήθηκε χωρίς ελαττώματα. Ποιος όμως φταίει για αυτά; Εδώ ξεκινάει μια κωμικοτραγική ιστορία του ελληνικού δημοσίου, στο κέντρο της οποίας βρίσκεται το φάντασμα ενός πλοίου.

Ο «Άγιος Νεκτάριος» ήταν μια παντόφλα, ένα πλοίο ανοικτού τύπου με υπερκατασκευή και καταπέλτη που άνοιγε από πίσω. Όσο πήγαινε στην Αίγινα, τρεις φορές την ημέρα, δεν είχε αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις στους επιβάτες του. Όταν βυθίστηκε στο Ικόνιο, το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, λίγο έλειψε να τινάξει τον εκσυγχρονισμό του λιμανιού στον αέρα. Τώρα, η σημερινή διοίκηση του ΟΛΠ θεωρεί ότι «ευθύνεται» το πλοίο που μια προβλήτα στο λιμάνι, η οποία κατασκευάστηκε στο σημείο όπου έγινε το ναυάγιο, έχει πάρει κλίση και έχει υποστεί καθίζηση, καθώς, όπως λένε οι επιθεωρητές δημόσιας διοίκησης, ένα μέρος του «Αγίου Νεκταρίου» τσιμεντώθηκε μέσα στην καινούρια προβλήτα. Αυτή είναι η ιστορία μιας χώρας που δεν μπορεί να συμφωνήσει τι συνέβη σε ένα ναυάγιο που ανελκύστηκε πριν από 11 χρόνια.

Το inside story βρήκε πρακτικά διαγωνισμών, αποφάσεις δικαστικών συμβουλίων και αστικών δικαστηρίων και μίλησε με δεκάδες ανθρώπους που ενεπλάκησαν στην κληρονομιά του «Αγίου Νεκταρίου». Έντεκα χρόνια μετά την ανέλκυσή της, το φάντασμα μιας παντόφλας στοιχειώνει ακόμα το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

O καθαρισμός του λιμανιού

Λίγο πριν από το γύρισμα της χιλιετίας και προτού αρχίσουν οι προσπάθειες για την

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη