
Ο πολύτεχνος Κοσμάς Ξενάκης
Οι χασάπηδες, οι μοσχοφόροι και οι κριοφόροι. Οι μεν σφαγιάζουν με απόλυτη ψυχραιμία τα ζωντανά, ή κόβουν το κρέας τους και το αίμα ρέει άφθονο με τα μέλη των ζώων να βρίσκονται σκορπισμένα στο πάτωμα. Οι δε, κουβαλούν στους ώμους τους τα ζωντανά απηχώντας πρωτίστως την αρχαία γλυπτική παράδοση αλλά και τη νεότερη Ιστορία της ελληνικής τέχνης και ζωγραφικής ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις απηχούν και το έργο του Ματίς.

Αμφότερες οι θεματικές έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην έκθεση «Κοσμάς Ξενάκης, Χασάπηδες και Κριοφόροι» που εγκαινιάζεται σήμερα στο Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης σε επιμέλεια Διονύση Καψάλη και Σπύρου Μοσχονά. Επί της ουσίας πρόκειται για μια επί μέρους αναδρομή στο έργο του Ξενάκη –μετά από τη μεγάλη αναδρομική αφιερωμένη στο έργο του η οποία παρουσιάστηκε στο Μουσείο Μπενάκη το 2015 σε επιμέλεια Γιώργου Χατζημιχάλη– μέσα από εξήντα πίνακες και περίπου ογδόντα σχέδια, από την αναπαράσταση στην πλήρη αφαίρεση και τις ιδεογραμματικές μορφές και από τα μέσα της δεκαετίας του ’40 έως την παρισινή περίοδο, μέσα από αυτές τις θεματικές τις οποίες, υπό μια έννοια, διέλυσε στα εξ ων συνετέθη.


Στην έκθεση στο Μέγαρο Εϋνάρδου μπορεί να παρακολουθήσει κανείς τη