Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
9'
Κείμενο:
barry_feinstein_bob_dylan_in_scotland_possibly_princess_street_20_may_1966_c_barry_feinstein.jpg
Barry Feinstein, Bob Dylan in Scotland, possibly Princess Street, 20 May 1966 © Barry Feinstein.

Κανείς δεν θα έπρεπε να βρίσκεται εκεί που δεν ανήκει

Το γουέστερν, ο Μπομπ Ντίλαν και η επιστροφή του λησμονημένου καβαλάρη.
Barry Feinstein, Bob Dylan in Scotland, possibly Princess Street, 20 May 1966 © Barry Feinstein.

Πριν από λίγες ημέρες επανακυκλοφόρησε σε DVD το Blindman, ένα σχετικά άγνωστο σπαγγέτι γουέστερν του 1971 του Φερντινάντο Μπάλντι. Το Blindman, όπως οι περισσότερες ταινίες του είδους, είναι μια παραδοξότητα, μια μελαγχολική υπερβολή με κωμικά υπαρξιακό περιεχόμενο. Ήρωας της είναι ένας τυφλός πιστολέρο που έχει αναλάβει να μεταφέρει 50 νύφες σε έναν καταυλισμό εξ ανάγκης ανέραστων ανθρακωρύχων στο Τέξας. Οι συνεργάτες του όμως προδίδουν τον πιστολέρο, μοχθηροί ληστές κλέβουν τις νύφες και ο αόμματος τιμωρός ξεκινά την περιπλάνησή του για να εκδικηθεί και να ανακτήσει το υμέναιο εμπόρευμά του.

Το Blindman είναι αμυδρά επηρεασμένο από το Zatōichi, μια ιαπωνική σειρά ταινιών του ’50 με ήρωα έναν τυφλό σαμουράι της περιόδου Έντο. Ο κύκλος του Zatōichi είχε γνωρίσει τεράστια επιτυχία στην Ιαπωνία και η αίγλη του φτάνει μέχρι τις ημέρες μας: το 2003 ο Τακέσι Κιτάνο γύρισε τη δική του συνεισφορά στο μύθο, η οποία κέρδισε τον Αργυρό Λέοντα στη Βενετία, ενώ στην ίδια παράδοση ανήκει κι ο Daredevil της τηλεοπτικής σειράς του Netflix, ο τυφλός δικηγόρος με τις παροξυμένες αισθήσεις και ο πιο επτυχημένος από τους ελάσσονες ήρωες της Marvel, Defenders.

Παρόλο το σκοτεινό σε πρώτο επίπεδο θέμα

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη