Η Αθήνα της Χαμένης Άνοιξης

Η πρωτεύουσα του ’60 μέσα από τις σελίδες του μυθιστορήματος του Στρατή Τσίρκα. Τα στέκια, οι διαδρομές, οι ήχοι, η μνήμη που παραμένει ζωντανή.
Χρόνος ανάγνωσης: 
10
'
Charles W. Cushman, άνοιξη στο Ζάππειο, 15 Απριλίου 1965. [Indiana University Archives/Digital Library Program]

Η Χαμένη Άνοιξη είναι ένα καθαρά αθηναϊκό βιβλίο. Από τις πρώτες σελίδες, άλλωστε, ο αναγνώστης συνειδητοποιεί πως η πόλη δεν λειτουργεί ως ένα απλό το σκηνικό. Αντίθετα, κατέχει δομικό ρόλο συμπρωταγωνιστώντας με τους βασικούς ήρωες και επιβάλλοντας ένα συγκεκριμένο, πολύ γνώριμο στους Αθηναίους, πνεύμα. Μιλάμε βέβαια για την Αθήνα των ’60ς. Μια πόλη σε διαδικασία αλλαγής, όπου τα παλιά σπίτια με την αυλή παραχωρούν τη θέση τους στις πολυκατοικίες και στα νυχτερινά κέντρα της Πλάκας οι ορχήστρες παίζουν μεταξύ άλλων και μια μουσική ονόματι ροκ. Την ίδια στιγμή, το πρόσφατο παρελθόν βρίσκεται σε κοινή θέα. Στα κτίρια του κέντρου διακρίνονται ακόμη τα σημάδια από τις σφαίρες των Δεκεμβριανών και στη Νεάπολη υπάρχει ένα ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο γνωστό ως «τα βομβαρδισμένα».

Είναι ένα από τα πιο εμβληματικά έργα της ελληνικής πεζογραφίας. Ένα πολυεπίπεδο μυθιστόρημα που διαδραματίζεται στη βαριά σκιά των γεγονότων του Ιουλίου του 1965, και το πρώτο μέρος μιας ανολοκλήρωτης τριλογίας η οποία είχε σχεδιαστεί να εξελίσσεται με φόντο τη δικτατορία των συνταγματαρχών.

Θέλεις να συνεχίσεις; Γίνε τώρα συνδρομητής

Eίσαι ήδη συνδρομητής; Συνδέσου εδώ

Eπίλεξε συνδρομή

Η ανεξάρτητη ερευνητική δημοσιογραφία, χωρίς διαφημίσεις, απαιτεί χρόνο, χρήματα και κόπο.
Πιστεύουμε όμως οτι αυτός είναι ο μόνος δρόμος, και ελπίζουμε να μοιράζεσαι την οπτική μας.

Ετήσια

€60 ανά έτος Γράψου τώρα
Κερδίζεις €12

Μηνιαία

€6 ανά μήνα Γράψου τώρα

Αν όλοι όσοι διάβαζαν τα άρθρα μας, μας στήριζαν το μέλλον μας θα ήταν ασφαλέστερο.

Θέλεις να γνωριστούμε καλύτερα πρώτα;

Γράψου εδώ για να σου στέλνουμε ένα επιλεγμένο άρθρο την εβδομάδα δωρεάν.

Σας πείσαμε; Εμείς σας θέλουμε μαζί μας!
Χωρίς τους υποστηρικτές μας
δεν μπορούμε να υπάρχουμε.