Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
9'
Κείμενο:
cecollagekoreanjppop.jpg

Όταν οι Ασιάτες κάνουν παγκοσμιοποιημένη μουσική

Στα εφηβικά δωμάτια τα τελευταία χρόνια κρέμονται αφίσες με συγκροτήματα ποπ μουσικής από την Κορέα και την Ιαπωνία, που μπαίνουν δυναμικά στο παιχνίδι της νεανικής μουσικής, ανταγωνιζόμενες παραδοσιακές δυνάμεις όπως οι ΗΠΑ, η Αγγλία και άλλες δυτικές χώρες. Τι καινούριο φέρνουν οι Ασιάτες στην ποπ και γιατί έχουν τραβήξει το ενδιαφέρον και στην Ελλάδα;

Είναι πολύ γοητευτικό να ακούς κομμάτια σε γλώσσες που καταλαβαίνεις εν μέρει ή και καθόλου. Αυτό μας το δίδαξε πέρσι το Despacito και παλιότερα οι Las Ketchup με το Asereje. Όλοι ακούγαμε το Gangnam Style του Κορεάτη Psy και προσπαθήσαμε να μιμηθούμε τη χορογραφία. Στην τηλεόραση, απολαμβάνουμε να βλέπουμε σειρές όπως το Narcos και το Casa de Papel στα ισπανικά, ή το Fauda στα αραβικά και τα εβραϊκά. Πολλοί χαζεύαμε το Sailor Moon ή το Dragon Ball, ιαπωνικά anime. Κι όλα αυτά συμβαίνουν γιατί ζούμε σε παγκοσμιοποιημένη κοινωνία, όπου όχι μόνο εισβάλει η «παγκόσμια» και για πολλούς αμιγώς δυτική κουλτούρα στις τοπικές, αλλά κι οι τοπικές κουλτούρες συνδέονται με την παγκόσμια.

Στην Ελλάδα έχουμε αγκαλιάσει τη μουσική πλευρά της ασιατικής κουλτούρας εδώ και μια δεκαετία περίπου. Το 2007, όταν η ελληνική μπλογκόσφαιρα ζούσε τις δόξες της, ο Neverlandean, ένας μουσικός blogger, έγραφε ήδη για καλλιτέχνες όπως η Namie Amuro, μια διάσημη τραγουδίστρια ιαπωνικής ποπ που εκείνην την εποχή είχε υιοθετήσει r’n’b και hip hop ήχους, με αρκετό ενθουσιασμό. Ουσιαστικά αυτή του άλλαξε την άποψη για τη J-Pop (Japanese Pop), την οποία θεωρούσε «πολύ light και χαζοχαρούμενη» μέχρι που άκουσε το

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη