Η δύναμη των προτύπων στη φωτογραφία του Άρι Γεωργίου
Η Ρωσία του Μπορίς Γιέλτσιν δεν είχε τίποτα κοινό με την Αμερική του δημοκρατικού Τζίμι Κάρτερ. Όχι μόνο διότι τις χώριζε μία εικοσαετία, αλλά και επειδή έσερναν μία διαφορετική, πολυκύμαντη ιστορική πορεία. Ακόμα και μία σύγκριση των συνθηκών που επικρατούσαν στις δύο χώρες την ίδια εποχή δείχνει την ίδια, αν όχι μεγαλύτερη απόκλιση: το 1978, επί Κάρτερ στις ΗΠΑ, η Σοβιετική Ένωση του Λεονίντ Μπρέζνιεφ διένυε, έπειτα από τις μεταρρυθμιστικές προσπάθειες του Χρουστσώφ, τα «χρόνια της στασιμότητας» και του ολοκληρωτισμού. Εν μέσω του Ψυχρού Πολέμου και με την εισβολή των Ρώσων στο Αφγανιστάν να διχάζει Η.Π.Α και Σοβιετική Ένωση ακόμα βαθύτερα, οι δύο υπερδυνάμεις φάνταζαν ως οι κυρίαρχοι στην παγκόσμια γεωπολιτική αλλά και τελείως διαφορετικές στην κοσμοθεωρία τους.
Παρά τις αντιθέσεις όμως, και οι δύο χώρες είχαν κοινή την αίσθηση της κλίμακας και της απεραντοσύνης, τον μεγαλοϊδεατισμό και την εμπειρία της κυριαρχικής εξουσίας, της ισχύος αλλά και του ουτοπικού οράματος. Και οι δύο χώρες δημιούργησαν «μυθολογίες» και πρότυπα και μοίρασαν τον κόσμο στο Δυτικό και Ανατολικό μπλοκ και έπλασαν νοοτροπίες που ακόμα δεν έχουν εξαλειφθεί.
Η έκθεση φωτογραφίας του Άρι Γεωργίου με τίτλο «Αμ