Οι σύγχρονοι κυνηγοί θησαυρών στην Ελλάδα
Αρχές Οκτωβρίου του 2011, ώρα 9 το βράδυ, και στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο τα φώτα είναι ακόμα αναμμένα. Ο πρωθυπουργός της χώρας και δύο υπουργοί, οι επικεφαλής της Αστυνομίας και της Δίωξης Αρχαιοκαπηλίας, γενικοί γραμματείς, αρχαιολόγοι, συντηρητές, άπαντες παρόντες! Ο λόγος, σημαντικός. Στα εργαστήρια συντήρησης του μουσείου πάνω στους λευκούς πάγκους είναι απλωμένη όλη η λεία των αρχαιοκαπήλων που είχαν συλληφθεί το ίδιο πρωινό στη Θεσσαλονίκη, ύστερα από αστυνομική καταδίωξη που είχε έως και ανταλλαγή πυροβολισμών.
Μακεδονικά κράνη με χρυσά προσωπεία που συνόδευαν τους πολεμιστές στην ταφή τους, χρυσά επιστόμια και ρόδακες με το μακεδονικό αστέρι, χρυσά κοσμήματα που ράβονταν στα ενδύματα των νεκρών, χρυσά πέλματα ποδιών, μια ασημένια φιάλη με το γνωστό μακεδονικό αστέρι, ακόμη κι ένα πλαστικό τάπερ γεμάτο με φύλλα χρυσού. Στο σύνολό τους περί τα 70 πολύτιμα αντικείμενα του 6ου - 5ου π.Χ. αιώνα, προϊόντα λαθρανασκαφής σε τάφους του Αρχοντικού της Πέλλας, όπως θα αποδεικνυόταν αργότερα. Είχαν φθάσει λίγο νωρίτερα στο μουσείο κάτω από συνθήκες άκρας μυστικότητας, μετά από μια επιχείρηση εντοπισμού και κατάσχεσης που είχε διαρκέσει περί τον έναν χρόνο. Ένα χαρτοκιβώτιο κι ένα

