Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Χρόνος ανάγνωσης:
9'
Κείμενο:
Ένα Airbus A320 της Aegean Αirlines στον διάδρομο προσγείωσης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, στις 5 Οκτωβρίου 2022. [Daniel SLIM/AFP]
Ένα Airbus A320 της Aegean Αirlines στον διάδρομο προσγείωσης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, στις 5 Οκτωβρίου 2022. [Daniel SLIM/AFP]

Aegean: ιδιωτικά οφέλη, δημόσιες ζημίες

Πώς η απόφαση της κυβέρνησης να ασκήσει τώρα τα δικαιώματα προαίρεσης που απέκτησε στην πανδημία, οδηγεί σε απώλειες σχεδόν 35 εκατομμυρίων για το κράτος.

Ένα Airbus A320 της Aegean Αirlines στον διάδρομο προσγείωσης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, στις 5 Οκτωβρίου 2022. [Daniel SLIM/AFP]

Ερωτήματα προκαλεί η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών, που γνωστοποιήθηκε στην αρχή της εβδομάδας, να ασκήσει το δικαίωμα προαίρεσης για τις 10,37 εκατομμύρια μετοχές της Aegean, το οποίο είχε εξασφαλίσει στο πλαίσιο της ενίσχυσης της εταιρείας το 2021 απέναντι στις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας. Η απόφαση για άσκηση του δικαιώματος στην παρούσα συγκυρία έχει ως αποτέλεσμα το ελληνικό Δημόσιο να καταγράψει ζημία σχεδόν 35 εκατομμυρίων ευρώ – ενώ αν γινόταν μεταγενέστερα, είναι ισχυρή η πιθανότητα να μηδενίζονταν οι απώλειες, ακόμα και να προέκυπτε κέρδος.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η πανδημία της Covid-19 έπληξε τον κλάδο των αερομεταφορών όπως ίσως κανέναν άλλον. Τα λόκνταουν της άνοιξης του 2020, αλλά και του φθινοπώρου και του χειμώνα που ακολούθησε, θα οδηγούσαν τις αεροπορικές εταιρείες των κρατών-μελών της ΕΕ με μαθηματική ακρίβεια στην οικονομική συντριβή. Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορέων (IATA), η μείωση της αεροπορικής κίνησης διεθνώς το 2020 ήταν της τάξης του 66% έναντι του 2019, με τις απώλειες εσόδων να αγγίζουν τα 118 δισεκατομμύρια ευρώ. Η αεροπορική κίνηση στην Ευρώπη συγκεκριμένα στις 29 Απριλίου του 2020 ήταν μειωμένη κατά 94% έναντι

Ή κάνε εγγραφή εντελώς δωρεάν

Κάνε εγγραφή για να έχεις πρόσβαση σε έως και 5 δωρεάν άρθρα τον μήνα!

Εγγραφή χρήστη