Η Βαλεντίνα που αγάπησαν όλοι
«Tι είναι αυτό; Έχεις 20 δευτερόλεπτα για να μαντέψεις» έλεγε η διαφήμιση στο περιοδικό Life.
Kαι μόλις γύριζες σελίδα:
Βρισκόμαστε στο 1969. Η αγορά των γραφομηχανών, επαγγελματικών και φορητών, μηχανικών και ηλεκτρικών, μοιάζει κορεσμένη ενώ τα ηλεκτρονικά γκάτζετ έχουν διεισδύσει στον κόσμο των επιχειρήσεων (από το 1965 η Olivetti έχει λανσάρει την αριθμομηχανή Programma 101, που από κάποιους θεωρείται ο πρώτος υπολογιστής γραφείου). Παρόλα αυτά, ο αρχιτέκτονας και ντιζάινερ Ετόρε Σότσας, που έχει ήδη σχεδιάσει για την Οlivetti τη γραφομηχανή Studio 45, έχει μια ιδέα.
«Σήμερα η γραφομηχανή είναι ένα αντικείμενο που κάποιος μπορεί να έχει μαζί του σαν το παλτό, τα παπούτσια, το καπέλo του. Αυτά τα πράγματα που φροντίζεις χωρίς να το σκέφτεσαι πολύ, πράγματα που πάνε και έρχονται». Με αυτά τα λόγια παρουσιάζει στον κόσμο τη Valentine.
«Οραματίστηκα τη Valentine ως το στιλό Bic των γραφομηχανών, μια γραφομηχανή που θα πουλιόταν με τον σωρό». Είχε σκοπό να είναι το μαζικό προϊόν της Olivetti, σε αντίθεση με τη σικ Lettera 22, και αυτό ήταν σαφές από τον σχεδιασμό έως τη διαφημιστική καμπάνια. Στην αφίσα για τη Lettera 22 τη γραφομηχανή κρατούσε μια πλούσια κομψή κυρία που κατέβαινε